Materiál do výuky

Vývoj člověka

9. 1. 2023 základní vzdělávání
Autor
Petr Tišl
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Materiál aktivní formou představuje téma vývoje člověka. Většina aktivity je na žácích. Příprava učitele spočívá ve vytištění informací o jednotlivých vývojových skupinách (jednou či dvakrát dle velikosti třídy) a jejich rozmístění po třídě nebo jiném vyučovacím prostoru. Zjištěné informace si žáci sami vzájemně kontrolují. Učitel je k dispozici především k dotazům a koordinaci práce. Následné úkoly je ideální zpracovávat v menších skupinách dle uvážení vyučujícího.
Tematicky je materiál určen pro výuku na úrovni základní školy a zabere dvě vyučovací jednotky. V první proběhne sběr informací a jejich kontrola. Ve druhé zpracování diagramu a otázek s řízenou diskusí.
Je třeba poznamenat, že problematika vývoje člověka je vědecky velmi složitá a stále intenzivně diskutovaná. Proto si tento materiál nedává za úkol podat přehled nejnovějších a nejpřesnějších vědeckých poznatků na tomto poli, ale aktivní formou uvést žáky do problematiky a umožnit jim o ní přemýšlet, klást si otázky, diskutovat a pod vedením učitele nalézat odpovědi.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Informace
635.25 kB
PDF
Vyvoj-cloveka_informacni-texty.pdf
Pracovní list
872.73 kB
PDF
Vyvoj-cloveka_pracovni-list.pdf
Informace
22.98 kB
Dokument
Vývoj-člověka_informační-texty.docx
Pracovní list
103.35 kB
Dokument
Vývoj-člověka_pracovní-list.docx
Obsahuje
2x
PDF
2x
Dokument
Komentář recenzenta

„Vývoj člověka“ je materiálem kombinujícím pracovní list a třídění informací, které mají žáci rozmístěny v prostoru. Materiál aktivní formou představuje téma vývoje člověka. Většina aktivity je na žácích. Oceňuji myšlenku pohybu žáků v prostoru (pro žáky je tato metoda vždy aktivizující, přinášející větší míru zapojení do vlastního učení). Aktivitu lze také, na základě rozhodnutí vyučujícího, provést za pomocí ICT (za současného rozvíjení digitálních kompetencí). Žáci nemusí mít informace rozmístěny v prostoru, sami si informace vyhledávají na internetu (aktivita je tak snadno využitelná pro široké spektrum žáků, včetně žáků s podpůrnými opatřeními – tito pracují se zadanými texty). Výstupem jsou grafy, které napomáhají rozvíjet logicko-matematickou gramotnost.

Hodnocení uživatelů

Petr Křížek
5. 2. 2023, 17:54

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

RVP do 2024

Revidované RVP od 2025

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování