Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Vzdělávací materiál cílí na pedagogy, kteří se nebojí zapojit mobilní telefony a sociální sítě do výuky výtvarné výchovy na 2. stupni. Není samozřejmostí, aby se každý pedagog orientoval ve světě mobilních aplikací. Ty ovšem mohou být inspirativním zdrojem tvorby a výpovědi o současné vizuální kultuře. Díky této metodice a přiloženému textu k prezentaci však není těžké do tohoto světa proniknout. Za cenné považuji zejména zdroje a ukázky tvorby s využitím mobilních telefonů při tvoření obalů desek, klipů a videí. Dokument obsahuje i obrazovkový manuál na práci s aplikacemi Faceswap, MSQRD, Messenger a Instagram.
Žáci tvorbou digitálního obsahu rozvíjí Klíčovou kompetenci digitální – generuje digitální obsah v různých formátech s cílem umocnit výstupy vlastní tvořivé činnosti –, která je zde skrze tvůrčí činnost s jim známými nástroji naplňována velmi nenásilnou a blízkou formou.
Zároveň jsou zde rozvíjeny i Klíčové kompetence kulturní – žáci mapují a pojmenovávají aktuální projevy i řeč současné vizuální kultury a používají tak jednu z jejích forem k vyjádření vlastních myšlenek. Učitel vede žáky k interpretaci již existujícího i nově vzniklého digitálního obsahu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025