Materiál obsahuje 75 kartiček - 25 s kationty, 25 s anionty a 25 názvů hydrogensolí. Cílem žáků je poskládat vzorce hydrogensolí a poté vytvořit jejich název. Je vhodné pracovat ve skupinách – asi po 2 až 3 žácích.
Děkuji za podporu! Podobně na věc pohlížím i já (včetně doporučení omezit náročnost požadavků a omezit se na reálně ex.látky). Vnímám zde ovšem snahu situaci s označením nábojů iontů nějak řešit, ale zejména případ dvou kationtů sodíku jako (Na+)2 dopadne opravdu hrozně. Řešení má sice logiku v tom, že nejde o 2 sodíky se společným nábojem +, ale tak se to prostě v chemii nepíše. Jde taky o to, že příp. může učitel ve třídě řící žákům třeba: "takhle se to sice v pravé chemie nepíše, ale napoprvé vám to zkusím přiblížit". Je to rozhodnutí učitele pro jeho třídu a pak to musí zvládnout upřesnit. Ale nemělo by se to přehánět a nejde to pak nabízet jako vzorový výukový materiál pro všechny školy.
Šlo by všude nahradit označení nábojů iontů označením oxidačními čísly, která jde připisovat k běžně psaným vzorcům. Pokud zůstane v komentáři řeč o iontech, tak to nebude přesně sedět, ale přece jen by se řešil největší problém.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.