Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál je komplexně zpracovaný – propojuje teorii s rozsáhlou praktickou částí, je přiměřený věku cílové skupiny a důsledně reflektuje bezpečnost. Přidanou hodnotou je i jeho inkluzivní pojetí pro žáky se SVP. Díky rozmanité struktuře aktivit podporuje rozvoj širokého spektra klíčových kompetencí a nabízí zážitkový způsob učení.
Materiál je primárně vhodný pro učitele 2. stupně ZŠ a středních škol – především učitelé tělesné výchovy, ale i učitele, kteří organizují školy v přírodě, adaptační kurzy nebo projektové dny.
Specifické využití i pro učitele pracující se žáky se SVP – materiál nabízí metodické tipy, jak přizpůsobit program dětem s pohybovým nebo mentálním handicapem (např. zjednodušení aktivit, využití bazénu místo řeky, vyšší počet instruktorů).
Očekávané výstupy pro žáky díky rozvoji klíčových kompetencí (Přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení, Přebírá odpovědnost za věci okolo sebe a za možné dopady svých rozhodnutí vůči ostatním a okolí, Efektivně přispívá k úspěšné týmové spolupráci):
- znají základní teoretické i praktické zásady bezpečného pohybu na vodě,
- dokážou správně používat základní vodáckou výstroj a výzbroj (vesta, přilba, pádlo, loď),
- ovládají základní vodácké záběry a techniky,
- umí reagovat na nebezpečné situace na řece a znají zásady sebezáchrany i záchrany druhých,
- rozvíjejí týmovou spolupráci při vedení lodě v posádce a při skupinovém sjezdu,
- získají pozitivní vztah k přírodě a vodáckému sportu, včetně vnímání širších ekologických a společenských souvislostí,
- u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je posílen prvek inkluzivního zapojení a spolupráce.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025