Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Tato výuková aktivita pro 8. a 9. ročníky ZŠ učí v rámci hodin výchovy k občanství žáky přemýšlet nad tím, co má na jejich rozhodování vliv jak ve fyzickém, tak i v digitálním prostředí, a to skrze analýzu vlivu generativní AI na tvorbu a šíření propagandy. Díky aktivnímu využití digitálních nástrojů (včetně Canvy a AI) a tvorbě vlastních mediálních sdělení (slogany, příspěvky, kampaně) žáci rozvíjejí klíčovou kompetenci digitální – Využívá digitální technologie, aby sobě či ostatním usnadnil či zjednodušil pracovní postupy a zkvalitnil výsledky práce. Technologie používají k usnadnění práce, zkvalitnění výstupů a jako prostředek ke spolupráci a sebevyjádření. Aktivita také podporuje průřezové téma „Společnost pro všechny“. Konkrétně žáci rozpoznávají a vysvětlují volbu výrazových prostředků v mediálních sděleních, učí se chápat jejich účinek na různé cílové skupiny a hodnotit jejich účinnost v kontextu fiktivní prezidentské kampaně. Struktura aktivity je flexibilní (45–90 minut).
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025