Nepochybuji o tom, že Vy o závislosti hustoty na teplotě a tlaku víte, ale je třeba i žáky vést promyšleně k tomu, aby nebrali tuto vlastnost látky jako definitivní. K tomu lze využít příkladů, které z běžného života znají. Diskutovat o tom, jaké faktory hustotu látky/objem fyzikálních těles ovlivňují a kdy se s tímto vztahem můžeme setkat v praxi, předkládat problémové úlohy k vysvětlení určitých jevů (konstantní hmotnost rtuti v teploměru x změna jejího objemu/hustoty; potřeba dohušťování/vypouštění vzduchu z pneumatik vzhledem k vnější teplotě - i na to lze spočítat pár příkladů). Nebo nám snad jde jen o to naučit žáky mechanicky dosazovat do vzorečku a hledat v tabulkách? V tom případě by bylo vhodnější omezit se na pevné látky, jejichž hustota se v závislosti na teplotě a tlaku mění jen minimálně.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.