Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Pracovní list rozvíjí matematickou a finanční gramotnost žáků prostřednictvím práce s reálnými daty. Žáci analyzují údaje uvedené na účtence, provádějí výpočty s částkami, ověřují správnost údajů a doplňují chybějící informace. Materiál podporuje porozumění významu finančních dokumentů, rozvíjí přesnost při práci s čísly a propojuje matematické dovednosti s praktickým životem.
Součástí pracovního listu jsou i hypertextové odkazy na interaktivní procvičování nebo rozdělení do skupin. Žáci mohou pracovat nejen na počítači, ale odkazy se dají sdílet i přes QR kód a žáci mohou pracovat na svém mobilu. V rámci rozvíjení Klíčové kompetence komunikační – vyjadřování – lze využít následující vzdělávací strategii učitele: využívá techniku vzájemného tutorství, v rámci které si žáci vysvětlují nový koncept či jiné učivo navzájem. Žádoucí je tento projev aktivity žáka: formu i obsah vyjádření přizpůsobuje úrovni sdílených znalostí.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – digitální vývoj a inovace – lze využít následující vzdělávací strategii učitele: vybírat do výuky aktivity, ve kterých mají žáci příležitost seznamovat se s pro ně novými digitálními technologiemi. Žádoucí je tento projev aktivity žáka: reflektovat využití digitálních technologií s cílem identifikovat efektivní a neefektivní postupy při řešení daného problému.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025