Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál „Učíme se příběhem III“ má vysokou didaktickou hodnotu díky konkrétně připraveným pracovním listům. Žáci v nich například sestavují tabulku charakteristik literární postavy a učí se rozlišovat mezi přímou a nepřímou charakteristikou. Při práci s událostí vystřihují a řadí jednotlivé události příběhu na časovou osu, určují, které jsou jádrové a které satelitní, a vysvětlují jejich funkci. V lekci o prostoru vyprávěného světa vypisují z textu pasáže, které prostor naznačují, a přiřazují k nim konkrétní prostředky (popis, pohyb postavy, zvuk, klíčové slovo). Tyto činnosti podporují hluboké porozumění textu, kritické myšlení a schopnost interpretace.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025