Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Učíme se příběhem II představuje ucelený vzdělávací program rozvíjející čtenářskou gramotnost prostřednictvím naratologických pojmů (postava, událost, prostor, čas, vypravěč, žánr). Jednotlivé lekce na sebe navazují a tvoří souvislý celek, ale zároveň je možné vybrat jen některé části podle potřeb školy či třídy.
Didaktické zpracování je promyšlené: pracovní sešit nabízí úkoly od jednoduchých otázek po složitější analýzu textu, využívá ukázky z české i světové literatury, propojuje poslech, četbu, psaní i diskusi. Každé téma obsahuje metodickou část, hodnocení a reflexi žáků, což podporuje formativní hodnocení i sebehodnocení.
Program má výrazné mezipředmětové přesahy – žáci nejen interpretují literární texty, ale také diskutují etické otázky (občanská výchova), zkoumají historické souvislosti příběhů (dějepis), pracují s mapami, plány a vizualizacemi prostoru (zeměpis, VV). Přínosem jsou realizace čtenářských lekcí v knihovně, čímž se posiluje propojení školy a knihovny a rozvíjí sociální a občanské kompetence žáků.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025