Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Příběh přináší neobvyklé téma ze života. Materiál přispívá k rozvíjení čtenářské gramotnosti v anglickém jazyce na 2. stupni ZŠ. Žák rozvíjí své receptivní řečové dovednosti (žák rozumí obsahu textů z každodenního života a vyhledá v nich potřebné informace) a současně Klíčovou kompetenci komunikační – přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení – učitel využije zejména strategie:
do výuky pravidelně zařazuji autentické texty, diskutuji se žáky o jejich možných významech a o komunikačním záměru, kterého chtěl autor dosáhnout;
vytvářím situace, při kterých jsou žáci nuceni volit mezi různě vhodnými receptivními strategiemi, např. zadáním konkrétního cíle při čtení (abstrahovat hlavní myšlenku, odpovědět na vytyčené otázky, doplnit chybějící informace, připravit poznámky pro další využití apod.) nebo vytyčením časového limitu; zpětně se žáky tento proces reflektuji.
Navíc v oblasti interakce můžeme rozvinout diskuzi na téma: Co jsme kdy našli na sedadle v autobuse / co bychom najít opravdu nechtěli? Můžeme využít i mediační strategii, kdy žák vlastními slovy shrne příběh nebo vystihne hlavní myšlenku.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025