Materiály do výuky základní vzdělávání Two sisters and the cat (minulý čas prostý)
Materiál do výuky

Two sisters and the cat (minulý čas prostý)

14. 10. 2025
Autor
Kraj Vysočina
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Cílem aktivity je vyhledávání informací v cizojazyčném textu, porozumění textu v cizím jazyce. Materiál je vhodný k opakování minulého času prostého, rozvoji slovní zásoby, práci s textem a práci s cizojazyčným slovníkem. Žák vyhledává v textu informace a vybírá správné možnosti odpovědí. V případě neznalosti slovní zásoby lze nabídnout možnost vyhledat si slovo ve slovníku.

Metodický list včetně správného řešení je vhodný k samostatné práci žáků, lze ho použít i pro skupinovou práci nebo aktivitu do dvojic. Očekávaná doba realizace je 20–30 min. Cílová skupina: žáci 6.–9. ročníku ZŠ.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
431.37 kB
Dokument
1445_Two_sisters_and_the_cat.docx

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
1x
Dokument
Komentář recenzenta

Příběh přináší neobvyklé téma ze života. Materiál přispívá k rozvíjení čtenářské gramotnosti v anglickém jazyce na 2. stupni ZŠ. Žák rozvíjí své receptivní řečové dovednosti (žák rozumí obsahu textů z každodenního života a vyhledá v nich potřebné informace) a současně Klíčovou kompetenci komunikační – přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení – učitel využije zejména strategie:

do výuky pravidelně zařazuji autentické texty, diskutuji se žáky o jejich možných významech a o komunikačním záměru, kterého chtěl autor dosáhnout;

vytvářím situace, při kterých jsou žáci nuceni volit mezi různě vhodnými receptivními strategiemi, např. zadáním konkrétního cíle při čtení (abstrahovat hlavní myšlenku, odpovědět na vytyčené otázky, doplnit chybějící informace, připravit poznámky pro další využití apod.) nebo vytyčením časového limitu; zpětně se žáky tento proces reflektuji.

Navíc v oblasti interakce můžeme rozvinout diskuzi na téma: Co jsme kdy našli na sedadle v autobuse / co bychom najít opravdu nechtěli? Můžeme využít i mediační strategii, kdy žák vlastními slovy shrne příběh nebo vystihne hlavní myšlenku.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.