Materiály do výuky základní vzdělávání Tvorba a digitální zpracování zvukového záznamu v hodině angličtiny
Materiál do výuky

Tvorba a digitální zpracování zvukového záznamu v hodině angličtiny

28. 8. 2025
Autor
Mgr. Vít Pohanka
Spoluautoři
Mgr. Karel Jindra
PhDr. Libor Práger, Ph.D.
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Žáci budou při vytváření a zpracovávání zvukového záznamu procvičovat správnou výslovnost v cizím jazyce a rozvíjet klíčovou kompetenci digitální. S pomocí učitele se seznámí se základními funkcemi aplikace Voice Record Pro a programu Audacity pro počítač (PC). S pomocí instruktážního videa a učitele se naučí vytvořit zvukový záznam a nastavit kvalitu nahrávání, vyzkouší si, jak ovládat mobilní zařízení tak, aby dosáhli žádoucí kvality výsledné zvukové nahrávky.
Aktivita je určena žákům 8.–9. ročníku na jednu vyučovací hodinu.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
219.23 kB
Dokument
Metodika-pro-ucitele-DVZCJ07-v1.docx
Metodika
546.35 kB
PDF
Metodika-pro-ucitele-DVZCJ07-v1_(1).pdf
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
Dokument
1x
PDF
Komentář recenzenta

Materiál je možné použít např. při výuce tématu: Our school, Our class, The town/city we live in, interview, ...

Žáci při vytváření a zpracovávání zvukového záznamu budou rozvíjet Klíčovou kompetenci digitální – žák generuje digitální obsah v různých formátech s cílem umocnit výstupy vlastní tvořivé činnosti.

Učitel při práci využívá následují strategie – zařazuji do výuky takové aktivity, ve kterých žáci vyjadřují své představy za pomoci digitálních technologií, podporuji žáky v experimentování s různými možnostmi, jak vyjádřit myšlenky za pomoci digitálních technologií, nabízím žákům zdroje a příležitosti k úpravám digitálního obsahu s cílem přizpůsobit ho či obohatit pro další účely.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.