Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Pracovní list podporuje rozvoj geometrického myšlení a dovedností žáků při práci s trojúhelníky. Žáci doplňují a ověřují tvrzení o vlastnostech trojúhelníků, řeší konstrukční úlohy, určují těžiště, výšky a střední příčky. Učí se pojmenovávat trojúhelníky podle velikosti úhlů i stran a aplikovat poznatky o jejich vlastnostech v praxi. Materiál rozvíjí přesnost při rýsování, logické uvažování (ke konstrukci jsou zadané i trojúhelníky, které nelze sestrojit) a schopnost pracovat s geometrickými pravidly.
Pracovní list lze rozdělit na části, proto lze pracovní list využít i ve více než jedné vyučovací hodině, čímž vzniká prostor na procvičení probírané látky.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k řešení problémů – učitel vytváří bezpečné prostředí, ve kterém se žáci nebojí vyjadřovat své postoje; učitel nechává žáky, aby s jeho pomocí identifikovali logické chyby a argumentační fauly ve svých projevech. Žák identifikuje logické chyby a ověřuje informace.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025