Materiál do výuky

Trojúhelníky

18. 12. 2025
Autor
Mgr. Marie Daňková
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Pracovní list je zaměřen na téma trojúhelníků a jejich vlastností. Žáci si procvičují základní pojmy, doplňují chybějící informace do vět, ověřují tvrzení typu pravda/lež a provádějí konstrukce různých typů trojúhelníků podle zadaných údajů. Součástí je také určování těžiště, výšek a pojmenování trojúhelníků podle velikosti úhlů i stran. Materiál rozvíjí geometrické myšlení, přesnost při rýsování a porozumění vlastnostem trojúhelníků.

Pracovní list je připraven pro 2. stupeň ZŠ, zvládnou jej děti 6. tříd (prim) i vyšších ročníků. Lekci je možné uvádět pro skupiny dětí nebo pro jednotlivce. Časová náročnost pracovního listu je minimálně jedna vyučovací hodina.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
1.08 MB
PDF
MAT-22-dan.trojuhelniky.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Pracovní list podporuje rozvoj geometrického myšlení a dovedností žáků při práci s trojúhelníky. Žáci doplňují a ověřují tvrzení o vlastnostech trojúhelníků, řeší konstrukční úlohy, určují těžiště, výšky a střední příčky. Učí se pojmenovávat trojúhelníky podle velikosti úhlů i stran a aplikovat poznatky o jejich vlastnostech v praxi. Materiál rozvíjí přesnost při rýsování, logické uvažování (ke konstrukci jsou zadané i trojúhelníky, které nelze sestrojit) a schopnost pracovat s geometrickými pravidly.

Pracovní list lze rozdělit na části, proto lze pracovní list využít i ve více než jedné vyučovací hodině, čímž vzniká prostor na procvičení probírané látky.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k řešení problémů – učitel vytváří bezpečné prostředí, ve kterém se žáci nebojí vyjadřovat své postoje; učitel nechává žáky, aby s jeho pomocí identifikovali logické chyby a argumentační fauly ve svých projevech. Žák identifikuje logické chyby a ověřuje informace.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.