Materiály do výuky základní vzdělávání The Treasure of the Region
Materiál do výuky

The Treasure of the Region

19. 11. 2025
Autor
Mgr. Renata Krosová
Spoluautoři
Mgr. Anna Boková
Lenka Hauke
Nikol Turoňová
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Vzdělávací program v anglickém jazyce The Treasure of the Region umožňuje žákům 8. ročníků ZŠ zabývat se poznáváním kulturního a přírodního dědictví Beskyd. Prostřednictvím přírodního dědictví žáci upevňují vztah k vlastní identitě, kultuře. Nosnou linií programu je prostředí Těšínského Slezska a Moravskoslezských Beskyd, ve kterém účastník žije. V průběhu vzdělávacího programu rozvíjí žáci své jazykové znalosti s rozšířenou tematickou slovní zásobou v anglickém jazyce na úrovni A2 a zároveň pracují v rámci mezipředmětových vztahů. K prohlubování vztahu k regionu je využito kreativního a inovativního potenciálu dětí.

Vytvořeno jako příklad dobré praxe pro žáky se zájmem o AJ se vstupní úrovní A2 a výstupní úrovní A2−B1. Program je rozdělen do 4 tematických bloků pro 16 vyučovacích hodin. Součástí jsou pracovní listy pro žáky, pracovní listy s řešením a metodické postupy pro vyučující.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Vzdělávací modul
2.11 MB
PDF
vp-treasure-of-the-region.pdf
Pracovní list
1.82 MB
PDF
pracovni-_sesit_activity_book.pdf
Pracovní list
2.05 MB
PDF
pracovni-_sesit_svp_activity_book_special_needs.pdf
Pracovní list
2.65 MB
Archiv
pracovni_listy_pro_zaky_se_slovnickem.zip
Pracovní list
2.9 MB
Archiv
pracovni_listy_pro_zaky_se_svp.zip
Metodika
15.7 MB
Archiv
pracovni_listy_s_resenim_pro_vyucujici.zip
Metodika
1.57 MB
Archiv
pracovni_listy_se_svp_s_resenim_pro_vyucujici.zip

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
3x
PDF
4x
Archiv
Komentář recenzenta

Cílem programu je prohloubit pozitivní vztah k dochovaným odkazům předků, tradicím, tradičním řemeslům, tradičním povoláním, kulturně-historicky zaměřeným tématům; upevňovat a prohlubovat vztah k regionu, místu, kde žiji, vyrůstám; uvědomit si specifičnost jedinečné kultury valachů, horalů, kteří se v Beskydech usadili, přispívat k podpoře zachování horalských/gorolských tradic a zvyků, zdejší krajiny; prohloubit vztah k místu a zájem o aktuální témata. Aktivity programu podporují komunikaci a kooperaci mezi žáky, ve velké míře rozvíjí činnostní učení a kreativitu jednotlivců, např. přípravu tradičních jídel dle tradičních receptur, svíček ze včelího vosku, výrobků z vlny formou plstění. Při práci s pracovními listy je zapotřebí pracovat s novou či rozšířenou slovní zásobou, texty, obrazovým materiálem za účelem rozvoje komunikačních dovedností. Při práci s didaktickým materiálem je kladen důraz na upevňování nové slovní zásoby, porozumění textů formou přiřazování a doplňování pojmů. Didaktické hry i další aktivity vyžadují kooperaci žáků ve skupinách, žáci jsou vychováváni k postojům a vztahu k jedinečnosti prostředí regionu.

Rozvíjíme Klíčovou kompetenci kulturní – žák rozlišuje různé formy kultury a umění, popíše jejich projevy a uvede významné kulturní instituce na regionální, národní i globální úrovni – žák uvede příklady uměleckých děl a kulturních událostí ve svém okolí, vyjmenuje některé významné umělce a umělecká díla spojená s regionem, popíše kulturní akce, výstavy, představení, koncerty a další události v regionu, kterých se účastnil.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

několik tematických celků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.