Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Cílem programu je prohloubit pozitivní vztah k dochovaným odkazům předků, tradicím, tradičním řemeslům, tradičním povoláním, kulturně-historicky zaměřeným tématům; upevňovat a prohlubovat vztah k regionu, místu, kde žiji, vyrůstám; uvědomit si specifičnost jedinečné kultury valachů, horalů, kteří se v Beskydech usadili, přispívat k podpoře zachování horalských/gorolských tradic a zvyků, zdejší krajiny; prohloubit vztah k místu a zájem o aktuální témata. Aktivity programu podporují komunikaci a kooperaci mezi žáky, ve velké míře rozvíjí činnostní učení a kreativitu jednotlivců, např. přípravu tradičních jídel dle tradičních receptur, svíček ze včelího vosku, výrobků z vlny formou plstění. Při práci s pracovními listy je zapotřebí pracovat s novou či rozšířenou slovní zásobou, texty, obrazovým materiálem za účelem rozvoje komunikačních dovedností. Při práci s didaktickým materiálem je kladen důraz na upevňování nové slovní zásoby, porozumění textů formou přiřazování a doplňování pojmů. Didaktické hry i další aktivity vyžadují kooperaci žáků ve skupinách, žáci jsou vychováváni k postojům a vztahu k jedinečnosti prostředí regionu.
Rozvíjíme Klíčovou kompetenci kulturní – žák rozlišuje různé formy kultury a umění, popíše jejich projevy a uvede významné kulturní instituce na regionální, národní i globální úrovni – žák uvede příklady uměleckých děl a kulturních událostí ve svém okolí, vyjmenuje některé významné umělce a umělecká díla spojená s regionem, popíše kulturní akce, výstavy, představení, koncerty a další události v regionu, kterých se účastnil.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025