Materiál do výuky

The beauties around us

19. 11. 2025
Autor
Mgr. Renata Krosová
Spoluautor
et al.
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Program anglického jazyka určený žákům 6. ročníku ZŠ, kteří rozvíjejí jazykové znalosti na úrovni A2 a zároveň pracují v rámci mezipředmětových vztahů. Nosnou linií programu je prostředí Těšínského Slezska a Moravskoslezských Beskyd, ve kterém účastník žije. Tematické okruhy výukového programu: Významná a zajímavá místa regionu; Pokyny a reakce pro navádění; Kdo jsem?; Tradice a zvyky, významné událost/slavnosti; Tradiční jídlo x zdravý životní styl.

Zařazováním interaktivních metod s využitím prvků zážitkové pedagogiky s vizuální oporou bude účastník rozvíjet a spontánně pokládat otázky včetně reakce na odpovědi, osvojovat si základní gramatické jevy, zapisovat krátký text s užitím jednoduchých vět a slovních spojení a rozvíjet slovní zásobu. Program zahrnuje 16 vyučovacích hodin.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
9.77 MB
Archiv
pracovni-listy-s-resenim.zip
Pracovní list
6.31 MB
Archiv
pracovni-listy-pro-zaky.zip
Metodika
2.98 MB
PDF
vzdelavaci_program_beauties_around_us.pdf
Pracovní list
4.52 MB
PDF
activity_-book_beauties_around_us.pdf
Pracovní list
4.76 MB
Dokument
activity_-book_beauties_around_us.docx

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
2x
Archiv
2x
PDF
1x
Dokument
Komentář recenzenta

Materiál využívající místně ukotveného učení v oblasti Jablunkovska může být příkladem dobré praxe pro jakýkoli další region. K prohlubování vztahu k regionu je využito kreativního a inovativního potenciálu dětí. Materiál obsahuje propracovanou metodiku a kvalitně zpracované pracovní listy pro žáky.

Dochází k rozvoji Klíčové kompetence kulturní – žák hodnotí kulturní projevy, tradice a umělecká díla vlastní i jiných kultur a porovnává je v kontextu historických a společenských a kulturních souvislostí. Pedagog povzbuzuje žáky k hlubší reflexi jejich vlastních kulturních tradic a hodnot. Žák popíše pojem kulturní identita jako soubor kulturních projevů, které určují jeho jedinečnost i spojení s ostatními členy jeho kultury, a uvede příklady. Popíše charakteristické znaky vlastní kultury a příklady kulturního dědictví ze svého okolí. Vybere místní tradice, zvyky a historické události, které formují kulturní identitu místa a regionu, kde žije. Vyjádří svůj názor na vliv umění a kulturního kontextu na své vlastní myšlení a chování a na porozumění sobě a svému místu ve světě.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída

Rozsah výuky:

několik tematických celků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.