Chtěl bych se ze solidarity zastat kolegy Sokoláře. Vytvořit dokonalý test na podobné téma je úkol velmi těžký a vyžaduje dlouhé ověřování, na žácích různých škol. Tady šlo autorovi asi o to ( tsk jsko v mých zveřejněných ukázkách) představit test, který používá na své škole, pro své žáky. Příklad by mnohol inspirovat další učitele a po úpravě otázek a jejich přizpůsobení úrovni vlastních žáků, může být použit i jiných podmínkách, docela jiné školy, než je autorova. DUM takovou možnost přímo nabízí a autor ji v reakci na kritiku připomíná. Pokud jde o hádání odpovědí, tomu se zabránit nedá nikdy a je to častý argument těch, kteří chtějí použití testů zpochybnit. Je fakt, že pouhé 3 autorem nabídnuté odpovědi úspěch žáka při hádání silně zvyšují. Sám v testu preferuji nejméně 4 alternativní odpovědi. Chápu, že je těžké takové odpovědi najít, aby nebylo jejich zařzení zpochybňováno. Testy bx neměly být v učitelově hodnocení žákovy práce samoúčelem a nelze je používat jako jediný zdroj hodnocení žáka. Ale jako jedna z forem hodnocení jsou vodnou volbou, navíc velice oblíbeny u žáků, ale i u učitelů.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
SOKOLÁŘ, Tomáš. Test na periferní zařízení počítače. Metodický portál: Materiály do výuky [online]. 01. 07. 2008, [cit. 2025-08-19]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/test-na-periferni-zarizeni-pocitace-2.html>. ISSN 1802-4785.