Dobrý den, jak je mým dobrým zvykem vyjádřím se k tomtuo DUMu a k připomínkám p. kolegy Ruska.
Test je bez věcných chyb (zde by představovaly opravdu problém) a přiměřeně obtížný. Trošku mi v něm vadila jediná formulace: V otázce č. 16 mi zadání "Který . z ot.č. 16 ..." připadlo nejdřívě takové, že se vztahuje třeba k předchozí otázce - proč ne rovnou "v této otázce, v tomto úkolu"? Jinak detaily: Slitiny mohou mít někdy i charakter sloučenin kovů, ale to je dost problematická diskuze a je v testu vyřešená tím, že se nabízí jasně jen možnost sloučeniny nekovů. Staniol - používá se vlastně ještě? U ot..č.5 jsou tam vlastně 2 atomu vodíku, ale ne volné - z kontextu je ale vidět, že se čeká odpověď "molekula".
Jak vidno, tak nesdílím pohled pana kolegy Ruska. Jsem sice pro diskuzi, ale zdá se, že kdyby se přidali třeba 3 další, tak vytvoříme společně spíše zmatek. K připomínkám p. Ruska: Ot. č. 4 mi nepřipadá chaotická, ale zřejmě vychází z praktických zkušeností ve výuce, kdy žáci leckdy vůbec netuší, o čem je vlastně řeč. Zbarvení plamene Na není taková věda, učit to samozřejmě asi nemusí každý, ovšem test pochopitelně je stavěný na určitý konkrétní obsah výuky. Pokud tedy si učitelé testem dají vnutit, aby se fakt, že Na barví plamen žlutě, častěji učil na ZŠ, tak to není zas tak přehnané a škodlivé. Li je snad jiné - ale u položky 17 lze ke správné odpovědi dojít vylučovací metodou bez znalosti faktu, jak barví Li plamen. Formulace "nejrozšířenější prvek Vesmíru" by snad mohla obsahovat "ve Vesmíru", ale nijak mě nezarazila. Čerrnání stříbra: Stříbro černá - to je fakt. Něco jako tvrzení typu "pes štěká", "železo rezne"- každý dovede uvést příklad, kdy se to zrovna neodehrálo, ale to neznamená, že to neplatí. Žáci navíc mohou mít slitinu Ag či slitinu nového stříbra, kde Ag vůbec není.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.