Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Úkoly se opírají o krátký text, filmovou ukázku a jednoduchý pracovní list, takže není nutná rozsáhlá příprava. Žáci pracují nejprve samostatně, poté ve dvojicích nebo skupinách, a nakonec prezentují své výstupy před třídou. Aktivita vede k tomu, aby žáci vyhledávali informace v textu, přemýšleli nad postavami a vytvořili krátký příběh nebo komiks podle zadaných kritérií. Pro učitele je praktické, že žáci mohou odevzdávat hotové komiksy nebo texty jako důkaz učení.
Výhodou jsou mezipředmětové přesahy: v českém jazyce žáci pracují s textem, v dějepise mohou porovnat literární představu Divokého západu s historickými fakty a v občanské výchově se otevírá prostor pro téma hodnot, konfliktů a soužití různých skupin.
Rozvíjíme Klíčovou kompetenci komunikační – porozumění – učitel do výuky zařazuje krátké autentické texty a jiná jazyková či obrazná sdělení a se žáky hovoří o jejich porozumění jazykovým či obrazným sdělením, diskutuje s nimi o jejich možných významech.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025