Materiál do výuky

Talking about probability

21. 10. 2025
Autor
Kraj Vysočina
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Cílem aktivity je procvičování produktivních řečových dovedností, vytváření potřebných frází, procvičování interaktivních řečových dovedností na konkrétních modelových situacích a procvičování dialogů s odstupňovanou nápovědou, které vyústí v samostatný projev – metoda scaffolding. Žáci pracují s interaktivní tabulí, prezentací a pracovními listy, procvičují fráze vyjadřující pravděpodobnost v kontextu budoucnosti. Diskutují o změnách ve společnosti, vyjadřují a zdůvodňují své názory.
Určeno pro žáky 8. a 9. ročníků ZŠ a 1. a 2. ročníků SŠ, jazyková úroveň B1. Materiál odpovídá jedné vyučovací hodině.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
2.45 MB
Dokument
110_Talking_about_probability.docx

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
1x
Dokument
Komentář recenzenta

Aktivita propojuje jazykové učivo s využitím interaktivní tabule a digitálních nástrojů. Žáci si osvojují jazykové prostředky pro vyjadřování pravděpodobnosti, diskutují o budoucnosti a učí se vyjadřovat a zdůvodňovat své názory. Aktivita rozvíjí spolupráci, reflexi a digitální gramotnost. Metoda scaffolding umožňuje postupné budování jazykové jistoty. Motivace skrze obrázky a diskuzi o budoucnosti aktivizuje žáky a rozvíjí kritické myšlení.

Aktivita podporuje rozvoj Klíčové kompetence komunikační – žák se vyjadřuje prostřednictvím souboru běžných výrazových prostředků, které volí s důrazem na svůj komunikační záměr, partnera a situaci. U žáka jsou žádoucí tyto projevy – sděluje své myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky, přičemž zvolená forma vyjádření bývá výstižná.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.