Materiály do výuky základní vzdělávání Taking and leaving messages
Materiál do výuky

Taking and leaving messages

14. 10. 2025
Autor
Kraj Vysočina
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Cílem aktivity je rozvoj produktivních řečových dovedností, konkrétně schopnosti zanechávání a předávání vzkazů, vytváření potřebných frází, procvičování interaktivních řečových dovedností na konkrétních modelových situacích, procvičování dialogů s odstupňovanou nápovědou, které vyústí v samostatný projev – metoda scaffolding.

Zdroj obsahuje metodiku pro učitele a pracovní list, který je uveden motivačním obrázkem s úkoly; v prvních dvou cvičeních se žáci učí formou doplňování a sestavování dialogu rozlišovat potřebné fráze; ve třetím cvičení si zkouší vzkaz zapsat; ve čtvrtém cvičení podle instrukcí tvoří vlastní rozhovory a zapisují vzkazy. Cílovou skupinou jsou žáci 8. a 9. ročníku ZŠ a 1. a 2. ročníků SŠ, jazyková úroveň B1. Materiál je připraven pro jednu vyučovací hodinu.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
720.82 kB
Dokument
109_Taking_and_leaving_messages.docx

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
1x
Dokument
Komentář recenzenta

Žáci si osvojují praktické komunikační dovednosti v modelových situacích – učí se vyjadřovat s ohledem na komunikační záměr, partnera a situaci. Při rozvoji Klíčové kompetence lze pozorovat tyto projevy žáka – žák se dorozumívá v běžných komunikačních situacích, přičemž pro své vyjádření volí výrazové prostředky odpovídající danému komunikačnímu záměru a situaci.

Z řečových dovedností se zabýváme interakcí – žáci rozvíjejí schopnost napsat jednoduchý vzkaz či e-mail. Metoda scaffolding umožňuje postupné budování samostatného projevu.

Aktivita je variabilní, vhodná pro jazykovou laboratoř i běžnou výuku, podporuje spolupráci, reflexi a peer assessment.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.