Materiál do výuky

Tajemná hora

23. 12. 2025
Autor
Simona Šedá
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Učební aktivita cílí na rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím práce s různými informačními zdroji (fotografiemi a texty). Žáci na základě pozorování obrazového materiálu vyvozují souvislosti, kladou otázky a následně ve skupinách vyhledávají, třídí a interpretují informace z textů vztahujících se k hoře Říp, rotundě sv. Jiří a českým pověstem a legendám. Sdílením zjištěných poznatků a jejich propojením do společné myšlenkové mapy si žáci vytvářejí ucelenější představu o významu tohoto symbolického místa české historie a zároveň si osvojují strategie práce s textem i neobvyklými informačními zdroji.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
4.5 MB
PDF
Tajemna_hora_1-st-ZS.pdf
Metodika
411.8 kB
PDF
PPUC_49_nametu_metodicky_komentar_1_stupen_ZS.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
Komentář recenzenta

Materiál nabízí promyšlenou a didakticky kvalitní učební aktivitu, která vede žáky k aktivní práci s různými informačními zdroji a rozvíjí jejich čtenářskou gramotnost přirozeným a motivujícím způsobem. Kombinace práce s fotografiemi, texty a skupinové diskuse podporuje porozumění, schopnost vyvozování souvislostí i spolupráci mezi žáky. Aktivita zároveň smysluplně propojuje učivo s tématem českých dějin a pověstí a umožňuje diferenciaci podle úrovně žáků, což zvyšuje její využitelnost v běžné výuce.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

7—9

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.