Materiál do výuky

Symboly Vánoc

23. 12. 2025
Autor
Markéta Rakoušová
Spoluautor
Simona Šedá
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Učební aktivita se zaměřuje na rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím práce s tematickými texty o vánočních tradicích. Žáci se seznamují s významem vybraných vánočních symbolů (adventní věnec, vánoční stromeček, rozkrojené jablíčko, betlém a koleda), vyhledávají v textech klíčové informace, shrnují a interpretují jejich obsah a předávají získané poznatky spolužákům. Aktivita využívá metodu skládankového učení, podporuje spolupráci, porozumění textu i schopnost sebereflexe a zároveň rozvíjí povědomí o kulturních a lidových tradicích v časovém kontextu.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
2.09 MB
PDF
Symboly_Vanoc_1-st-ZS.pdf
Metodika
411.8 kB
PDF
PPUC_49_nametu_metodicky_komentar_1_stupen_ZS.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
Komentář recenzenta

Materiál je didakticky dobře strukturovaný, přehledný a věkově přiměřený žákům 1. stupně ZŠ. Vhodně kombinuje evokační činnosti, kooperativní učení (skládankové učení), práci s textem i reflexi, čímž přirozeně podporuje rozvoj čtenářské gramotnosti a aktivní zapojení žáků. Oceňována je návaznost jednotlivých kroků, jasně formulované cíle i možnost individualizace a diferenciace výuky. Aktivita podporuje porozumění kulturním tradicím, spolupráci mezi žáky a sebehodnocení, což zvyšuje její pedagogickou hodnotu a využitelnost v praxi.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

7—9

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.