Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál „Stromek“ nabízí srozumitelný postup v hodině – od práce se slovní zásobou přes porozumění textu až po společnou reflexi, využití skupinové práce i sdílení v celé třídě. Aktivizační prvky jsou přirozené (předvídání, tabulka, volné psaní). Práce s textem rozvíjí čtenářskou gramotnost a podporuje mluvený i písemný projev přiměřený věku žáků.
Mezipředmětové vazby jsou snadno realizovatelné: v českém jazyce a literatuře výklad nových slov a formulace hlavní myšlenky, v občanské výchově diskuse o společenství a důvěře, v přírodopisu téma lesa a vzájemné podpory organismů, v zeměpisu vysvětlení pojmu „uragán“ a dopadu přírodních jevů, v dějepisu principy spolupráce a soudržnosti komunity v obtížných situacích.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025