Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0.
Tato výuková aktivita se zaměřuje na rozpoznávání emocí pomocí umělé inteligence. Žáci se seznamují s nástroji, jako je MorphCast a ChatGPT, a analyzují jejich přesnost. Materiál je adaptabilní, protože umožňuje úpravy podle věku a úrovně žáků. Výuka kombinuje online nástroje s tištěnými materiály a praktickými aktivitami. Interaktivita spočívá v praktickém testování AI a diskusi o výsledcích. Metadata obsahují jasně definované vzdělávací cíle a návaznost na RVP. Aktivita podporuje rozvoj klíčové kompetence – Předchází situacím ohrožujícím bezpečnost zařízení a dat nebo jeho tělesné či duševní zdraví. Žáci jsou vedeni k tomu, aby kriticky přemýšleli o přesnosti, spolehlivosti a etických dopadech technologií, které rozpoznávají emoce. Diskutují například o tom, zda může dojít k omylům, stereotypizaci nebo zneužití dat. Součástí úvah je také reflexe vlastní digitální stopy: co o nás technologie může zjistit, jaká data sdílíme nevědomky a jak chránit své soukromí. Délka lekce je flexibilní a lze ji přizpůsobit časovým možnostem. Jde o moderní a prakticky zaměřený výukový materiál do hodin výchovy k občanství nebo informatiky.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025