Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Metodický materiál přináší inovativní přístup – zapojuje generativní AI do mediální výchovy a reflektuje aktuální společenská témata. Obsahuje i prostor pro reflexi – žáci nejen zpracovávají výstupy, ale také kriticky hodnotí práci strojové analýzy.
Rozvíjí především průřezové téma Společnost pro všechny – rozezná a vysvětlí volbu výrazových prostředků, kterými se mediální sdělení snaží ovlivnit vnímání konkrétního tématu – vede žáky k porozumění toho, že za sděleními, která média nabízejí, je možné spatřovat či odhalovat nejrůznější záměry, s nimiž byla zveřejněna. Tyto záměry je možné odhadovat z volby výrazových prostředků, výběru faktů a informací, prezentace postojů.
Metodika zároveň významně posiluje i Klíčovou kompetenci digitální – žáci pracují s nástroji umělé inteligence – s jejich pomocí se učí posuzovat informace a vyhodnocovat jejich spolehlivost.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025