Je faktem, že toto není vlastně pracovní list v tom pravém slova smyslu, protože jediné, co s ním studenti mohou dělat, je, že si jej vlepí do sešitu. Ale je otázkou, zda tento materiál aspiroval na něco více. Berme ho takový, jaký je. Pro mě jde o výpisky, které můžu použít např. k tomu, aby mi ušetřily čas s diktováním poznámek. Mohu je studentům rozdat a nad jednotlivými tezemi diskutovat.Eventuelně je mohu rozdat a nechat studenty, aby mi do příští hodiny vysvětlili určitá klišé a třeba nesrozumitelné fráze vlastními slovy.Když poslouchám referáty nebo vidím jejich webové stránky s učivem, přesně k takovému schematismu sklouzávají a na základě takovýchto poznámek vůbec neví, o čem mluví. Čili zpět k materiálu – Jaques le Goff to fakt není,ale přečtěte si některé učebnice.
S materiálem jde tudíž podniknout spoustu věcí, jde jen o to jej využít správným směrem, i třeba jiným, než zamýšlel autor. V tom spočívá kreativita metodického využití.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.