Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Materiál hravou formou podporuje práci ve skupinách. Žáci rozvíjejí receptivní dovednosti při čtení definic slovní zásoby, vyplňují tabulku a soutěží. Součástí připravené metodiky je i správné řešení.
Aktivita přispívá k rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – žák efektivně přispívá k úspěšné týmové spolupráci – učitel může použít následující strategie:
- zadávám pravidelně náměty projektové výuky nebo jiný úkol, kde budou žáci pracovat v párech, skupinově, v týmu,
- vytvářím různorodé pracovní skupiny, aby se žáci učili spolupracovat s jinými lidmi,
- pomáhám žákům nastavit role, nabízím možnost výběru rolí, podporuji sdílené znalosti a vzájemné učení se jeden od druhého – vrstevnické učení,
- jsem připravený pomoci, poradit, poskytnout zdroje, pokud je budou žáci potřebovat v průběhu činností,
- v případě potřeby zastavím skupinovou práci a žákům pojmenuji to, čeho jsem si všiml – zařazuji také průběžný prostor pro reflexi žáků.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025