Materiály do výuky základní vzdělávání Slovní zásoba – prázdniny
Materiál do výuky

Slovní zásoba – prázdniny

28. 8. 2025
Autor
Kraj Vysočina
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Cílem aktivity je učit se rozdělit si úkoly ve skupině a procvičit si slovní zásobu spojenou s prázdninami. Učitel žáky rozdělí do skupin a každé skupině dá prázdnou tabulku. Skupina si umístí tabulku mimo třídu. Učitel promítne definice probraných slovíček. Úkolem žáků je do stejného políčka v jejich tabulce doplnit správné slovíčko. Učitel nechá žákům ve skupině krátký čas na poradu a zvolení vhodné strategie. Následně promítne definice a zahájí aktivitu. Kontrola může proběhnout individuálně s každou skupinkou či opět promítnutím správného řešení.

Metodika obsahuje: pracovní list pro skupinu, tabulku k promítnutí a kontrolní tabulku s řešením. Aktivita je určená pro 6.–9. ročník ZŠ, na část jedné vyučovací hodiny.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
713.9 kB
Dokument
1493_Slovni_zasoba_prazdniny.docx

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
1x
Dokument
Komentář recenzenta

Materiál hravou formou podporuje práci ve skupinách. Žáci rozvíjejí receptivní dovednosti při čtení definic slovní zásoby, vyplňují tabulku a soutěží. Součástí připravené metodiky je i správné řešení.

Aktivita přispívá k rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – žák efektivně přispívá k úspěšné týmové spolupráci – učitel může použít následující strategie:

- zadávám pravidelně náměty projektové výuky nebo jiný úkol, kde budou žáci pracovat v párech, skupinově, v týmu,

- vytvářím různorodé pracovní skupiny, aby se žáci učili spolupracovat s jinými lidmi,

- pomáhám žákům nastavit role, nabízím možnost výběru rolí, podporuji sdílené znalosti a vzájemné učení se jeden od druhého – vrstevnické učení,

- jsem připravený pomoci, poradit, poskytnout zdroje, pokud je budou žáci potřebovat v průběhu činností,

- v případě potřeby zastavím skupinovou práci a žákům pojmenuji to, čeho jsem si všiml – zařazuji také průběžný prostor pro reflexi žáků.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.