Materiály do výuky základní vzdělávání Simulátory pro roboty: Bee-Bot, Blue-Bot
Materiál do výuky

Simulátory pro roboty: Bee-Bot, Blue-Bot

27. 7. 2025
Autor
Terrapin
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Online simulátor nabízí žákům možnost ovládat virtuálního robota Bee-Bota pomocí jednoduchých příkazů: dopředu, dozadu, vlevo, vpravo. Žáci zadávají sekvenci kroků, které robot vykoná, a sledují výsledek. Práce se simulátorem rozvíjí prostorovou orientaci, algoritmické myšlení a schopnost plánovat. Lze jej využít jako přípravu na práci s fyzickým Bee-Botem nebo jako samostatný online úkol.
Blue-Bot simulátor je pokročilejší verzí Bee-Bota. Kromě základních příkazů nabízí i možnost otáčení robota bez pohybu vpřed, což umožňuje vytvářet složitější algoritmy. Žák může pracovat s delšími sekvencemi příkazů, používat opakování a měnit mapové podklady (např. čísla, abeceda, ulice).

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Autorské dílo dle Autorského zákona (neboli Copyright).

Obsahuje
Komentář recenzenta

Online emulátor umožňuje naprogramovat virtuálního Bee-Bota / Blue-Bota na jakékoli zařízení, které podporuje prohlížeč. Lze nastavit několik úrovní obtížnosti, dále pak lze procvičovat kódování na tabletu, včetně možnosti otočení o 45 stupňů a opakování smyček. Tabletová aplikace od TTS Group je k dispozici v Apple App Store a Google Play Store. Tabletová aplikace umožní vést robota na obrazovce, i když skutečný není k dispozici k ovládání. Pomocí Bluetooth se lze připojit k robotovi a použít emulátor Bee-Bot / Blue-Bot k dálkovému ovládání.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – Je otevřený nápadům, příležitostem a výzvám – učitel nabízí žákům volnější úkoly, projekty, které jim umožňují aktivně se ptát, vybrat si témata, rozhodovat se, plánovat své akce, nést za ně odpovědnost a řešit je nezávisle, novými originálními přístupy. U žáků jsou žádoucí tyto projevy aktivit – vyhodnocuje a třídí nápady v rámci zadaných kritérií, vlastních měřítek či svých aktuálních možností.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – Navrhuje realizaci aktivit v jednotlivých krocích – učitel přináší žákům příležitosti pro praktické trénování schopnosti rychle reagovat na změny, aplikovat kreativní a nové myšlenky do praxe, měnit tradiční postupy. U žáků jsou žádoucí tyto projevy aktivit – intuitivně nebo podle zadaných kritérií porovná různé možnosti a vybere tu nejlepší; poté se rozhodne, co udělá nebo jak se zachová.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

7—9

Týká se jazyka:

angličtina

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.