Materiály do výuky základní vzdělávání Simulátory pro roboty: Bee-Bot, Blue-Bot
Materiál do výuky

Simulátory pro roboty: Bee-Bot, Blue-Bot

27. 7. 2025
Autor
Terrapin
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Online simulátor nabízí žákům možnost ovládat virtuálního robota Bee-Bota pomocí jednoduchých příkazů: dopředu, dozadu, vlevo, vpravo. Žáci zadávají sekvenci kroků, které robot vykoná, a sledují výsledek. Práce se simulátorem rozvíjí prostorovou orientaci, algoritmické myšlení a schopnost plánovat. Lze jej využít jako přípravu na práci s fyzickým Bee-Botem nebo jako samostatný online úkol.
Blue-Bot simulátor je pokročilejší verzí Bee-Bota. Kromě základních příkazů nabízí i možnost otáčení robota bez pohybu vpřed, což umožňuje vytvářet složitější algoritmy. Žák může pracovat s delšími sekvencemi příkazů, používat opakování a měnit mapové podklady (např. čísla, abeceda, ulice).

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Autorské dílo dle Autorského zákona (neboli Copyright).

Obsahuje
Komentář recenzenta

Online emulátor umožňuje naprogramovat virtuálního Bee-Bota / Blue-Bota na jakékoli zařízení, které podporuje prohlížeč. Lze nastavit několik úrovní obtížnosti, dále pak lze procvičovat kódování na tabletu, včetně možnosti otočení o 45 stupňů a opakování smyček. Tabletová aplikace od TTS Group je k dispozici v Apple App Store a Google Play Store. Tabletová aplikace umožní vést robota na obrazovce, i když skutečný není k dispozici k ovládání. Pomocí Bluetooth se lze připojit k robotovi a použít emulátor Bee-Bot / Blue-Bot k dálkovému ovládání.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – Je otevřený nápadům, příležitostem a výzvám – učitel nabízí žákům volnější úkoly, projekty, které jim umožňují aktivně se ptát, vybrat si témata, rozhodovat se, plánovat své akce, nést za ně odpovědnost a řešit je nezávisle, novými originálními přístupy. U žáků jsou žádoucí tyto projevy aktivit – vyhodnocuje a třídí nápady v rámci zadaných kritérií, vlastních měřítek či svých aktuálních možností.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – Navrhuje realizaci aktivit v jednotlivých krocích – učitel přináší žákům příležitosti pro praktické trénování schopnosti rychle reagovat na změny, aplikovat kreativní a nové myšlenky do praxe, měnit tradiční postupy. U žáků jsou žádoucí tyto projevy aktivit – intuitivně nebo podle zadaných kritérií porovná různé možnosti a vybere tu nejlepší; poté se rozhodne, co udělá nebo jak se zachová.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

7—9

Týká se jazyka:

angličtina

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace