Materiály do výuky základní vzdělávání Shakespeare: True or False? / Shakespeare: Pravda, nebo lež?
Materiál do výuky

Shakespeare: True or False? / Shakespeare: Pravda, nebo lež?

28. 8. 2025
Autor
Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D.
Spoluautoři
Mgr. Linda Valešová, Ph.D.
doc. PhDr. Václav Řeřicha, CSc.
PhDr. Libor Práger, Ph.D.
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Žáci ověřují věrohodnost vybraných informací z textu na wikipedii, respektive informace v životopise významné osoby (spisovatele), s informacemi na jiných webových stránkách a vyhodnocují jejich validitu. Aktivita slouží k rozvoji digitální gramotnosti v hodinách cizího jazyka.
Materiál pro úroveň A2+, což odpovídá dle revidovaného RVP ZV 7.–8. ročníku.
Časově je práce s tímto OVZ naplánována na 2× 45 minut.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
48.5 kB
Dokument
Metodika_pro_ucitele_DVZCJ02-v1_(2).docx
Metodika
738.27 kB
PDF
Metodika_pro_ucitele_DVZCJ02-v1_(1).pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
Dokument
1x
PDF
Komentář recenzenta

Doporučuji tento materiál, protože rozvíjí kritické myšlení a schopnost ověřování zdrojů – jednu z nejdůležitějších dovedností v současném světě. Žáci rozvíjejí dovednost pro vyhledávání informací v textech různé jazykové úrovně (scanning) a na základě vlastních kritérií vyhledávají a ověřují informace z online zdrojů a vyhodnocují pravdivost informací z hlediska souladu s ostatními a věrohodnosti zdroje.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k řešení problémů – žák kriticky hodnotí informace z různých zdrojů – učitel může využít následující strategie:

- poskytuji informační materiály k jednomu tématu z různých zdrojů,

- umožňuji používat prostředky digitální techniky k vyhledávání zdrojů,

- organizuji výukové aktivity, které umožňují otevřenou diskusi mezi žáky,

- umožňuji využívat nejrůznější prostředky k vyhledávání a ověřování zdrojů,

- nabízím řešení, která zohledňují obecně sdílené hodnoty,

- organizuji diskuse a debaty o hodnotách a zájmech jednotlivých informačních zdrojů.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.