Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Doporučuji tento materiál, protože rozvíjí kritické myšlení a schopnost ověřování zdrojů – jednu z nejdůležitějších dovedností v současném světě. Žáci rozvíjejí dovednost pro vyhledávání informací v textech různé jazykové úrovně (scanning) a na základě vlastních kritérií vyhledávají a ověřují informace z online zdrojů a vyhodnocují pravdivost informací z hlediska souladu s ostatními a věrohodnosti zdroje.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k řešení problémů – žák kriticky hodnotí informace z různých zdrojů – učitel může využít následující strategie:
- poskytuji informační materiály k jednomu tématu z různých zdrojů,
- umožňuji používat prostředky digitální techniky k vyhledávání zdrojů,
- organizuji výukové aktivity, které umožňují otevřenou diskusi mezi žáky,
- umožňuji využívat nejrůznější prostředky k vyhledávání a ověřování zdrojů,
- nabízím řešení, která zohledňují obecně sdílené hodnoty,
- organizuji diskuse a debaty o hodnotách a zájmech jednotlivých informačních zdrojů.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025