Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Metodický materiál Setkání s knihou – „Wonder / (Ne)obyčejný kluk“ motivuje žáky v hodinách češtiny, angličtiny či výchovy k občanství k zamyšlení nad respektem k odlišnostem prostřednictvím příběhu chlapce s vrozenou deformitou tváře a otevírá tak důležitá hodnotová témata. Práce s knihou propojuje novou látku s reflexí emocí, empatie a mezilidských vztahů a přináší do výuky netradiční přístup. Inovativnost spočívá v kombinaci klasických metod s aktivizujícími prvky a v důrazu na osobní zapojení žáků. Z hlediska klíčových kompetencí rozvíjí především kompetenci osobnostní a sociální, protože učitelům nabízí návod, jak pracovat s příběhy zdůrazňujícími význam respektu k odlišnostem. Díky metodice mohou žáci například společně mapovat, co pro ně znamená pojem respekt. Hodnotu knihy i metodiky výstižně podtrhuje citát přímo z textu: „Jestli si můžeš vybrat, zda být laskavý, nebo spravedlivý, buď laskavý.“
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025