Materiály do výuky základní vzdělávání Setkání s knihou – Wonder
Materiál do výuky

Setkání s knihou – Wonder

3. 11. 2025
Autor
Mgr. Helena Peřinová
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Metodika ke knize „Wonder“ je určena pro žáky 5.–9. ročníku do hodin anglického jazyka, českého jazyka nebo výchovy k občanství. Lze ji odučit i mezipředmětově – například v rámci projektové výuky. Hlavním cílem je rozvíjet u žáků schopnost předvídat, vyhledávat informace na internetu, porovnávat jazykové verze textu a zároveň podporovat témata respektu a tolerance vůči odlišnostem. Příběh Augusta Pullmana, chlapce s výraznou obličejovou deformací, rovněž otevírá komplexní diskuse o vztazích v rodině, přátelství a osobní odvaze.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
465.93 kB
Dokument
09.07._Metodika_Wonder.docx

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
Dokument
Komentář recenzenta

Metodický materiál Setkání s knihou – „Wonder / (Ne)obyčejný kluk“ motivuje žáky v hodinách češtiny, angličtiny či výchovy k občanství k zamyšlení nad respektem k odlišnostem prostřednictvím příběhu chlapce s vrozenou deformitou tváře a otevírá tak důležitá hodnotová témata. Práce s knihou propojuje novou látku s reflexí emocí, empatie a mezilidských vztahů a přináší do výuky netradiční přístup. Inovativnost spočívá v kombinaci klasických metod s aktivizujícími prvky a v důrazu na osobní zapojení žáků. Z hlediska klíčových kompetencí rozvíjí především kompetenci osobnostní a sociální, protože učitelům nabízí návod, jak pracovat s příběhy zdůrazňujícími význam respektu k odlišnostem. Díky metodice mohou žáci například společně mapovat, co pro ně znamená pojem respekt. Hodnotu knihy i metodiky výstižně podtrhuje citát přímo z textu: „Jestli si můžeš vybrat, zda být laskavý, nebo spravedlivý, buď laskavý.“

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.