Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Výukový materiál představuje moderně pojatou lekci založenou na úryvcích z populární knihy The Love Hypothesis. Práce s autentickým literárním textem není samoúčelná – každá část příběhu je doprovázena promyšlenými otázkami k předvídání, interpretaci a charakterizaci postav. Velkým přínosem je propojení angličtiny a češtiny, které umožňuje pracovat i žákům, kteří nejsou silní v cizím jazyce. Interaktivita zahrnuje dramatizaci, skupinové úkoly, psaní reflexí, metodu RWCT ANO–NE i otevřenou diskusi o vztazích a etickém chování. Díky tomu aktivita rozvíjí nejen čtenářsko-pisatelskou gramotnost, ale otevírá i témata jako akademická etika, nerovnost, manipulace, sebeúcta a odvaha ozvat se proti nespravedlnosti.
Aktivita rozvíjí u žáků Klíčovou kompetenci osobnostní a sociální a podporuje očekávaný výsledek učení – rozvíjí vlastní psychickou a fyzickou odolnost – učí žáky na konkrétních příkladech, skrze zážitky či dramatizaci, jak si vytvářet a udržovat pozitivní mentální modely i při konfrontaci s výzvami; poskytuje inspirativní příklady úspěšných jednotlivců, kteří překonali obtíže, a diskutuje s nimi jejich strategie; zařazuje situace, které umožňují žákům lépe porozumět emocím ve vztahu k různým tématům; a vytváří prostředí podporující mezilidské vztahy, komunikační kompetence a empatii.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025