Materiály do výuky základní vzdělávání Setkání s knihou – The Love Hypothesis
Materiál do výuky

Setkání s knihou – The Love Hypothesis

24. 11. 2025
Autor
Mgr. Helena Peřinová
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Díky této metodice mohou učitelé ve dvou hodinách angličtiny (nebo českého jazyka) pracovat s moderní romantickou komedií Ali Hazelwood „The Love Hypothesis“, která je mezi teenagery i dospělými velmi oblíbená. Do hodin 7.–9. ročníku přináší téma vztahů, vědy, kritického myšlení a empatie. Zpracování využívá prvky RWCT (ANO–NE tabulka), práci s úryvky, předvídání, charakteristiku postav, skupinovou diskusi a kreativu. V hodině učitel postupně provází žáky klíčovými momenty příběhu Olive a Adama, kteří nejprve pouze „předstírají vztah“, ale nakonec se oba musí postavit manipulaci a neetickému chování.

Metodika vznikla na podporu čtenářské gramotnosti v rámci projektu „Setkání s knihou“, MAS Pobeskydí.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
348.13 kB
PDF
Metodika_-_Hypoteza_lasky.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Výukový materiál představuje moderně pojatou lekci založenou na úryvcích z populární knihy The Love Hypothesis. Práce s autentickým literárním textem není samoúčelná – každá část příběhu je doprovázena promyšlenými otázkami k předvídání, interpretaci a charakterizaci postav. Velkým přínosem je propojení angličtiny a češtiny, které umožňuje pracovat i žákům, kteří nejsou silní v cizím jazyce. Interaktivita zahrnuje dramatizaci, skupinové úkoly, psaní reflexí, metodu RWCT ANO–NE i otevřenou diskusi o vztazích a etickém chování. Díky tomu aktivita rozvíjí nejen čtenářsko-pisatelskou gramotnost, ale otevírá i témata jako akademická etika, nerovnost, manipulace, sebeúcta a odvaha ozvat se proti nespravedlnosti.

Aktivita rozvíjí u žáků Klíčovou kompetenci osobnostní a sociální a podporuje očekávaný výsledek učení – rozvíjí vlastní psychickou a fyzickou odolnost – učí žáky na konkrétních příkladech, skrze zážitky či dramatizaci, jak si vytvářet a udržovat pozitivní mentální modely i při konfrontaci s výzvami; poskytuje inspirativní příklady úspěšných jednotlivců, kteří překonali obtíže, a diskutuje s nimi jejich strategie; zařazuje situace, které umožňují žákům lépe porozumět emocím ve vztahu k různým tématům; a vytváří prostředí podporující mezilidské vztahy, komunikační kompetence a empatii.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.