Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Výuková aktivita působí velmi přirozeně a silně motivuje žáky díky tématu ochrany zvířat, které v nich vzbuzuje emoce i zájem o příběh. Citlivě propojuje literární výchovu s občanským vzděláváním a vede žáky k přemýšlení o tom, co je správné a co už je za hranou. Práce s úryvky je promyšlená a nenásilně směřuje žáky k porozumění textu i k uvědomění si morálních dilemat, kterým hlavní hrdina čelí. Aktivita je také výborným prostředkem k tomu, aby si žáci všimli situací, kde jsou porušována práva a pravidla, a dokázali navrhnout řešení – tím naplňuje očekávaný výsledek vzdělávacího oboru Člověk a společnost (Odpovědný občan).
Hodnota metodiky je v jejím etickém přesahu, který podporuje respektující přístup k živým bytostem a učí žáky empatii – rozvoj Klíčové kompetence k občanství a udržitelnosti – žák, projevuje ohleduplný, citlivý a podporující přístup k živým jedincům, přírodě a světu jako celku, žák pojmenovává hodnoty a postoje, které ovlivňují jeho vlastní chování i chování druhých směrem k přírodě, místu a světu.
Moderním prvkem je propojení literatury, reflexe, digitálního wellbeingu i tématu množíren, které žáci aktivně zkoumají. Evokace i reflexe jsou vystavěny tak, aby v žácích podporovaly prožitek, vlastní názor i kreativitu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025