Materiály do výuky základní vzdělávání Setkání s knihou – Dog Man Unleashed
Materiál do výuky

Setkání s knihou – Dog Man Unleashed

25. 11. 2025
Autor
Mgr. Silvie Hašová
Spoluautor
Mgr. Martina Holíková
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Výuková aktivita je určena žákům 6. a 7. ročníku a zaměřuje se na práci s komiksovým příběhem v anglickém jazyce. Žáci rozvíjejí čtenářské dovednosti, porozumění hovorové angličtině a kreativitu při tvorbě Flip-O-Ramy a haiku. Aktivita kombinuje práci s textem, ilustracemi a dramatizací pro zábavné a interaktivní učení. Součástí je také reflexe důležitých hodnot, jako jsou přátelství, věrnost a překonávání výzev. Lekce je vhodná pro angličtinu i výtvarnou výchovu a podporuje spolupráci ve třídě.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
6.26 MB
PDF
Metodika_Dav_Pilkey,_Dog_Man.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Výuková aktivita Dog Man Unleashed přináší svěží, hravou a zároveň moderní práci s komiksovým příběhem, která žáky okamžitě vtáhne do děje. Silně podporuje čtenářské dovednosti – porozumění textu, práci s vizuálními prvky, předvídání děje a interpretaci postav. Výuka je zároveň propojená s angličtinou – žáci pracují s hovorovým jazykem, opravují chyby, rozlišují standardní a nestandardní angličtinu a seznamují se s autentickými výrazy. Oceňuji citlivé zapojení příběhu autora, které pomáhá žákům pochopit, proč se v textu objevují nestandardní formulace, a zároveň přináší inspirativní přesah o tom, jak překonávat vlastní potíže (rozvoj Klíčové kompetence komunikační – přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení).

Aktivita využívá dramatizaci, čtení s různými hlasy, diskusi i práci s „Flip-O-Ramou“, která rozvíjí kreativitu a podporuje vizuální myšlení. Silným prvkem je zapojení haiku – nenásilně vede žáky k práci s rytmem a strukturou krátké poezie.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

angličtina

Velikost skupiny:

skupina žáků

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.