Materiál do výuky

Rozcestník

17. 12. 2025
Autor
Hana Havlínová
Spoluautor
et al.
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Ocitli jste se na neznámém místě a potřebujete se dostat zpět domů. Není zde nikdo, koho byste mohli požádat o radu. Jediným vodítkem je rozcestník na fotografii. Jak si žáci poradí s podobnou situací pomocí vyřešení matematického problému?

Aktivita je určená pro 2. období 1. stupně ZŠ. Podporuje práci s digitálními technologiemi při vyhledávání informací v doporučených zdrojích a skupinovou práci.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
2.54 MB
PDF
Rozcestnik_1-st-ZS.pdf
Metodika
411.8 kB
PDF
PPUC_49_nametu_metodicky_komentar_1_stupen_ZS.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
Komentář recenzenta

Materiál popisuje práci s nestandardní aplikační úlohou. Z ověřování vyplynulo, že úkol byl velmi náročný a ze začátku si žáci nevěděli rady, jak problém uchopit, aby ho dokázali vyřešit. Pomohlo jim poskytnutí vlastivědných map a upozornění na jejich měřítko. Po vyhledání základních údajů zvládli následné ověřování vzdáleností měst na internetových mapách bez obtíží. Zdrojům, ze kterých žáci budou při řešení vycházet, je třeba věnovat pozornost a předem se na nich domluvit. Závěrečná reflexe by měla vést k vyhodnocení výsledku práce žáků i zapojení do práce ve skupinách.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – vyhledává potřebné informace v doporučených digitálních zdrojích – učitel využívá následující vzdělávací strategie – zařazuji do výuky drobné úkoly spojené se získáváním informací na různá témata a problematiku, o kterou se žáci osobně zajímají. Žádoucí jsou tyto projevy aktivity žáka – vyhledá informaci v doporučeném zdroji.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – zapojení do společnosti prostřednictvím digitálních technologií – učitel využívá následující vzdělávací strategie – učím žáky, jak se chovat v online prostředí; prostřednictvím promyšlených online aktivit je vedu k etickému a ohleduplnému jednání, respektu k druhým, podporuji jejich spolupráci.

Žádoucí jsou tyto projevy aktivity žáka – používá v souvislosti s učením (výukou) doporučené nástroje a služby.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.