Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál popisuje práci s nestandardní aplikační úlohou. Z ověřování vyplynulo, že úkol byl velmi náročný a ze začátku si žáci nevěděli rady, jak problém uchopit, aby ho dokázali vyřešit. Pomohlo jim poskytnutí vlastivědných map a upozornění na jejich měřítko. Po vyhledání základních údajů zvládli následné ověřování vzdáleností měst na internetových mapách bez obtíží. Zdrojům, ze kterých žáci budou při řešení vycházet, je třeba věnovat pozornost a předem se na nich domluvit. Závěrečná reflexe by měla vést k vyhodnocení výsledku práce žáků i zapojení do práce ve skupinách.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – vyhledává potřebné informace v doporučených digitálních zdrojích – učitel využívá následující vzdělávací strategie – zařazuji do výuky drobné úkoly spojené se získáváním informací na různá témata a problematiku, o kterou se žáci osobně zajímají. Žádoucí jsou tyto projevy aktivity žáka – vyhledá informaci v doporučeném zdroji.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – zapojení do společnosti prostřednictvím digitálních technologií – učitel využívá následující vzdělávací strategie – učím žáky, jak se chovat v online prostředí; prostřednictvím promyšlených online aktivit je vedu k etickému a ohleduplnému jednání, respektu k druhým, podporuji jejich spolupráci.
Žádoucí jsou tyto projevy aktivity žáka – používá v souvislosti s učením (výukou) doporučené nástroje a služby.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025