Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál je zaměřený na pozorování růstu rostlin v závislosti na podmínkách (světlo, voda, teplo, půda). Protože je aktivita badatelsky pojatá, je částečně ovlivnitelná žáky samotnými (při formulaci hypotézy, jejím potvrzování, při plánování pokusu a při výběru půdy pro pěstování). Lekci je vhodné realizovat v delším časovém období (ideálně v průběhu jednoho měsíce na podzim nebo na jaře – s ohledem na výuku o podmínkách pro růst rostlin). Oceňuji, že na konci metodiky pro učitele jsou možná rozšíření ve formě jednak jednoduchého odborného textu pro rychlejší žáky a také námět na plakát, který mohou žáci vytvořit.
Protože je výuka badatelsky orientovaná, žáci mohou pracovat a pomáhat si ve skupinách (i když každý vyplňuje svůj pracovní list se svými pozorováními). Celá aktivita je tak vhodná i pro žáky se SPU.
Lekce podporuje rozvoj Klíčové kompetence k řešení problému – navrhne plán pro zkoumání a řešení specifického výzkumného problému – žák formuluje výzkumný problém; naplánuje postup a realizuje pozorování, měření či zkoumání s ohledem na zvolený problém (výzkumnou otázku); prezentuje výsledky bádání a zhodnotí zodpovězení výzkumné otázky a naplnění svého předpokladu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025