Materiál do výuky

Procházka matematikou

25. 6. 2025
Autor
Mgr. Pavel Brauner
Spoluautoři
Mgr. Kateřina Švitorková
RNDr. Martina Šimůnková, Ph.D.
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Vzdělávací program je určen pro žáky 6. a 7. ročníků. Rozsah vzdělávacího programu je stanoven na 16 vyučovacích hodin.
V rámci využití vzdělávacího programu dochází k rozvoji algoritmické znalosti, logického myšlení a práce s moderními technologiemi. Program je rozdělen do pěti částí: 1. Aritmetika, 2. Geometrie, 3. Práce s daty, 4. Logika, 5. Učení mimo školu.
Součástí programu jsou přílohy pro interaktivní tabule SMART Board které využívají software SMART Notebook. Ten je volně dostupný po registraci ke stažení např. na: https://www.smarttech.com/education/products/software/smart-notebook/notebook-download-form.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
773.86 kB
Dokument
Prochazka_matematikou_vp.docx
Metodika
1.11 MB
PDF
Prochazka_matematikou_vp.pdf
Pracovní list
1.37 MB
Dokument
Prochazka_matematikou_pl.docx
Pracovní list
1.91 MB
PDF
Prochazka_matematikou_pl-reseni.pdf
Pracovní list
1.62 MB
PDF
Prochazka_matematikou_pl.pdf
Metodika
8.59 MB
Archiv
Prilohy_v_alternativnich_formatech.zip
Pracovní list
3.12 MB
Ostatní
Prochazka_matematikou_p4-1-1.notebook
Pracovní list
3.26 MB
Ostatní
Prochazka_matematikou_p4-2-1.notebook
Pracovní list
2.23 MB
Ostatní
Prochazka_matematikou_p4-5-1.notebook

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
Dokument
3x
PDF
1x
Archiv
3x
Ostatní
Komentář recenzenta

Vzdělávací program je rozdělen do pěti částí. První tematický blok obsahuje 5 témat z aritmetiky (desetinná čísla, dělitelnost a prvočísla, racionální čísla, měřítko plánu a mapy, přímá a nepřímá úměrnost), druhý tematický blok 5 témat z geometrie (krychle a kvádr, trojúhelník a čtyřúhelník, úhly, konstrukční geometrie, čtyřúhelníky, hranoly), třetí blok obsahuje téma Práce s daty (grafy, souřadnice, pohyb po síti), čtvrtý blok obsahuje téma Logika (logické úlohy). Čtyři tematické bloky lze vyučovat ve škole. Každé téma představuje náplň jedné vyučovací hodiny. Pátý tematický blok se zabývá tématem 3D modelování v matematice a Po stopách technických vynálezů. Tato témata probíhají mimo školu a jsou připravena pro science centrum iQLANDIA v Liberci. Odpovídající aktivity lze realizovat v jiném dostupném science centru.

V rámci rozvoje klíčové kompetence k řešení problémů – Analyzuje při rozhodování a řešení problémů objektivní informace a prezentované závěry vědeckého poznání – reflektujeme projevy žáka, kde zohledňuje vzájemnou propojenost jevů, situací a výzev v okolním světě z hledisek sociálních, ekonomických, kulturních, politických a ekologických.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo