Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál „Příčina vymírání goril v Africe“ je využitelný při výuce o ekosystémech, ale také při výuce dopadů chování člověka na přírodu. Materiál je postaven na párovém brainstormingu a skládankovém učení. Začátek je společný, žáci pracují ve dvojicích a poté prezentují své prekoncepty. Následuje rozdělení do 4 skupin a práce je vedena formou skládankového učení. Oceňuji závěrečné shrnutí postavené na vzájemném učení žáků. Oceňuji také, že žák na konci lekce uvede příklady kladných a záporných vlivů člověka na životní prostředí a dále uvede příklady narušení rovnováhy systému. Součástí materiálu je metodika, obrázky pro párový brainstorming a 4 texty pro skládankové učení.
Materiál podporuje rozvoj Klíčové kompetence k občanství a udržitelnosti – projevuje ohleduplný, citlivý a podporující přístup k živým jedincům, přírodě a světu jako celku. Učitel využívá následující vzdělávací strategie: vytvářím prostor pro otevřenou diskusi žáků o hodnotách a chování svých i ostatních, facilituji diskusi a využívám osvědčené diskusní techniky; vedu reflexi o zkušenostech a zážitcích žáků podle osvědčených postupů. V projevech žáka je patrné: projevuje respekt k životu a vnímá ho jako důležitou hodnotu; projevuje citlivost k živým bytostem/organismům.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025