Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál představuje propracovaný environmentální vzdělávací program určený pro žáky 3.–5. ročníku ZŠ, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Silnou stránkou je důsledná metodická příprava a bohaté množství aktivit, které kombinují příběhy, experimenty, výtvarné a pracovní činnosti i pobyt venku. Program podporuje rozvoj klíčových kompetencí a je vystavěn na přímém kontaktu dětí s přírodou. Učitel nabízí žákům různé postupy bádání, které souvisejí s formulovanou výzkumnou otázkou a jejich předpokládanými výsledky bádání, a žáci formulují jednoduché otázky, na které lze hledat odpovědi pozorováním, měřením či zkoumáním. Velmi přínosné je zapojení praktických činností – od práce s vermikompostérem a pěstováním rostlin až po odchyt vodních živočichů či pečení placek na ohni. Díky tomu žáci získávají nejen poznatky, ale i dovednosti, posilují vztah k přírodě a učí se chápat důsledky lidské činnosti. Program byl pilotně ověřen a přizpůsoben potřebám cílové skupiny.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025