Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Jedná se o výukovou prezentaci pro žáky 2. stupně ZŠ (12–15 let) použitelnou při výuce zejména převodů jednotek. Prezentace obsahuje příklady k opakování a ověřování získaných znalostí a vědomostí.
V rámci rozvíjení Klíčová kompetence k učení – umění se učit – lze využít následující vzdělávací strategii učitele:
- plánuje sekvence navazujících vyučovacích hodin směřujících k dlouhodobým cílům;
- plány učení či kritéria práce vytvářet společně se žáky;
- nastavovat přiměřené vzdělávací cíle pro každého ze žáků;
- zamýšlet se se žáky nad tím, co jim pomáhá k rozvoji;
- poskytovat doplňkové materiály a nástroje, aby si žáci mohli hlouběji rozšířit své znalosti;
- dávat prostor žákům učit se mezi sebou navzájem;
- vést žáky ke spolupráci a vzájemné podpoře při učení;
a žádoucí jsou tyto projevy aktivity žáka:
- Posuzuje, která učební metoda a strategie mu vyhovuje na základě předchozích zkušeností.
- Vybírá ze zásobníku užitých metod (tu, kterou vnímá jako nejefektivnější pro konkrétní činnost).
- Reflektuje své vlastní učení v jeho průběhu (nahlíží, popisuje, využívá různé strategie k učení, v případě potřeby v nich dělá změnu).
- Identifikuje různé přístupy k učení a porozumí jejich specifikům.
- Pojmenuje, kde jsou jeho silné a slabé stránky (v dovednostech, kompetencích, učivu, tématech).
- Využívá práci s chybou při svém učení.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025