Materiály do výuky základní vzdělávání Présentations : Les Personnages Célèbres
Materiál do výuky

Présentations : Les Personnages Célèbres

13. 6. 2025
Autor
Nicolas Piaia
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Atraktivní výuková pomůcka z webu Instant Fle nabízí sadu 20 aktualizovaných identifikačních karet slavných osobností, vytvořenou speciálně pro výuku francouzštiny jako cizího jazyka na úrovni A1. Karty pomáhají žákům osvojit si základní jazykové struktury, jako jsou slovesa être a avoir, číslovky a osobní zájmena.
Materiál je navržen pro pestré využití v hodinách – žáci se mohou například navzájem představovat v roli slavné osobnosti, popisovat jinou postavu nebo hádat, o koho se jedná, na základě kladení otázek. Výborně se hodí i pro interaktivní aktivity typu „speed-dating“. Soubor je dostupný ve formátu PDF a snadno se začlení do běžné výuky – nejlépe jako součást vyučovací hodiny zaměřené na slovní zásobu spojenou s představováním. Tato aktivita podporuje jazykovou interakci a rozvoj klíčové kompetence komunikační.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
361.57 kB
PDF
PersosCelebres.pdf
Odkazy materiálu
Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Dvacet aktualizovaných identifikačních karet slavných osobností slouží k rozvoji dovedností v oblasti představování sebe i druhých. Tato výuková aktivita podporuje jazykovou interakci – žák se během ní seznámí s otázkami a pokyny v cílovém jazyce a podle vzoru poté odpovídá na jednoduché otázky. Aktivita tím přispívá k rozvoj klíčové kompetence komunikační – vyjadřuje se prostřednictvím souboru běžných výrazových prostředků, které volí s důrazem na svůj komunikační záměr, partnera a situaci – tím, že učitel představí žákům materiál, který zahrnuje prvky role-play, při kterých mohou žáci experimentovat s různými perspektivami a formami vyjádření v základních komunikačních situacích. Během aktivity, kdy žáci vystupují v rolích slavných osobností, přirozeně využívají svůj osvojený repertoár výrazových prostředků. Při představování postavy a interakci s ostatními zapojují jazykové prostředky – mluví plynule, upravují intonaci, větný přízvuk či tempo řeči podle charakteru své role. Současně pracují s tělesným výrazem – používají gesta, mimiku, pohledy nebo postoje, které odpovídají ztvárňované osobnosti. Tímto způsobem přirozeně naplňují danou komponentu klíčové kompetence – vědomě a tvořivě pracují s různými složkami neverbální i verbální komunikace a cílem navázat interakci v cizím jazyce.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

francouzština

Velikost skupiny:

skupina žáků

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.