Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0.
Dvacet aktualizovaných identifikačních karet slavných osobností slouží k rozvoji dovedností v oblasti představování sebe i druhých. Tato výuková aktivita podporuje jazykovou interakci – žák se během ní seznámí s otázkami a pokyny v cílovém jazyce a podle vzoru poté odpovídá na jednoduché otázky. Aktivita tím přispívá k rozvoj klíčové kompetence komunikační – vyjadřuje se prostřednictvím souboru běžných výrazových prostředků, které volí s důrazem na svůj komunikační záměr, partnera a situaci – tím, že učitel představí žákům materiál, který zahrnuje prvky role-play, při kterých mohou žáci experimentovat s různými perspektivami a formami vyjádření v základních komunikačních situacích. Během aktivity, kdy žáci vystupují v rolích slavných osobností, přirozeně využívají svůj osvojený repertoár výrazových prostředků. Při představování postavy a interakci s ostatními zapojují jazykové prostředky – mluví plynule, upravují intonaci, větný přízvuk či tempo řeči podle charakteru své role. Současně pracují s tělesným výrazem – používají gesta, mimiku, pohledy nebo postoje, které odpovídají ztvárňované osobnosti. Tímto způsobem přirozeně naplňují danou komponentu klíčové kompetence – vědomě a tvořivě pracují s různými složkami neverbální i verbální komunikace a cílem navázat interakci v cizím jazyce.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025