Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.
Doporučuji tento materiál k zařazení do systematizované databáze. Před spuštěním videa dávám obvykle žákům za úkol, aby si ke každé ze čtyř situací poznačili do sešitu jednu příkladovou větu. Pak poprosím, aby u každé situace řekli příklad, který si stihli poznamenat. Jednotlivé situace a věty si zapisujeme na tabuli a potom si pustíme video ještě jednou a doplníme si všechny chybějící příklady. Rozvíjíme receptivní řečové dovednosti při poslechu a klíčovou kompetenci k učení – žák řídí vlastní procesy učení. Pedagog poskytuje žákovi doplňkové materiály a nástroje, aby si žáci mohli hlouběji rozšířit své znalosti. Znalosti můžeme procvičit a následně i ověřit pomocí pracovního listu, který je k videu připojen. Pracovní list obsahuje doplňující otázky k videu, práci s krátkým textem, tvoření otázek, cvičení na použití pravidelných/nepravidelných sloves, tabulku nepravidelných sloves k nastříhání a práci ve dvojici, věty na dokončení, cvičení na tvoření pravdivých vět o sobě. K pracovnímu listu je nachystáno i správné řešení s metodickými poznámkami.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025