Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.
Doporučuji tento materiál k zařazení do systematizované databáze. Před spuštěním videa dávám obvykle žákům za úkol, aby si ke každé ze čtyř situací poznačili do sešitu jednu příkladovou větu. Pak poprosím, aby u každé situace řekli příklad, který si stihli poznamenat. Jednotlivé situace a věty si zapisujeme na tabuli a potom si pustíme video ještě jednou a doplníme si všechny chybějící příklady. Rozvíjíme receptivní řečové dovednosti při poslechu a klíčovou kompetenci k učení – žák řídí vlastní procesy učení. Pedagog poskytuje žákovi doplňkové materiály a nástroje, aby si žáci mohli hlouběji rozšířit své znalosti. Znalosti můžeme procvičit a následně i ověřit pomocí pracovního listu, který je k videu připojen. Pracovní list obsahuje doplňující otázky k videu, práci s krátkým textem, tvoření otázek, cvičení na použití pravidelných/nepravidelných sloves, tabulku nepravidelných sloves k nastříhání a práci ve dvojici, věty na dokončení, cvičení na tvoření pravdivých vět o sobě. K pracovnímu listu je nachystáno i správné řešení s metodickými poznámkami.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025