Materiály do výuky základní vzdělávání Předložky v anglickém jazyce
Materiál do výuky

Předložky v anglickém jazyce

22. 12. 2025
Autor
Mgr. Jana Sýkorová
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Materiál nabízí hravou aktivitu na procvičování předložek v angličtině prostřednictvím hry. Žáci si vystřihnou obrázek jablíčka a kartičky s předložkami (např. on, under, next to, between, in, behind, above, in front of, at, in the middle). Kartičky zamíchají a postupně losují – podle pokynu na kartě umisťují jablíčko na určené místo (např. „on“ – položí ho na stůl). Pokud chtějí, mohou si namalovat jiný předmět a hrát s ním. Materiál obsahuje kartičky k tisku a obrázky, doporučuje se zalaminování pro delší životnost. Aktivita rozvíjí slovní zásobu, porozumění pokynům, prostorovou orientaci a jemnou motoriku.

Materiál je vhodný pro žáky 2.–4. ročníku a využitelný jako část vyučovací hodiny. Podporuje i možnost diferenciace výuky (pro nadané žáky: tvorba vlastních pokynů, rozšíření hry o složitější kombinace – např. „Put the apple between two chairs and under the table“; pro slabší žáky: vizuální opora, práce ve dvojicích, pomalejší tempo hry).
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Didaktická hra
473.72 kB
PDF
AJ-05-syk-predlozky.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Aktivita je jednoduchá, hravá a podporuje praktické procvičování předložek místa v angličtině. Žáci pracují s kartičkami a obrázky, umisťují předmět podle pokynů, čímž upevňují slovní zásobu a porozumění instrukcím. Pedagog může aktivitu využít jako rozcvičku nebo skupinovou práci. Rozvíjíme receptivní jazykové činnosti a Klíčovou kompetenci k učení: žák monitoruje své procesy učení. Jako pedagogové se v rámci doporučených strategií učitele zamýšlíme se žáky nad tím, co jim pomáhá k učení (prostor, čas, pomůcky, forma práce, styly učení), vedeme žáky ke spolupráci a vzájemné podpoře při učení (s prvky konkurence a soutěživosti při výuce nakládáme tak, aby nebyla narušena spolupráce a vzájemná podpora ve třídě).

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.