Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Pracovní list podporuje rozvoj geometrického myšlení a orientace v rovině. Materiál rozvíjí přesnost při práci se souřadnicovým systémem, prostorovou představivost a logické uvažování při řešení úloh. Na úvod pracovního listu je jednoduchá úloha se šachovnicí, na které lze ukázat, jak se poloha bodu v Kartézské soustavě souřadnic určuje. Pracovní list lze tedy využít nejen při opakování a procvičování probrané látky, ale také při její výuce.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence komunikační – vyjadřování – učitel během výuky pokládá dostatečné množství otevřených otázek, které podněcuje žáky k přemýšlení a hlubší argumentaci, využívá techniku vzájemného tutorství, v rámci které si žáci vysvětlují nový koncept či jiné učivo navzájem. Žák se dorozumívá v běžných komunikačních situacích, přičemž pro své vyjádření volí výrazové prostředky odpovídající danému komunikačnímu záměru a situaci, formu i obsah vyjádření přizpůsobuje úrovni sdílených znalostí.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025