Materiály do výuky základní vzdělávání Praktické využití solí
Materiál do výuky

Praktické využití solí

17. 8. 2010 základní vzdělávání
Autor
Mgr. David Mánek
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Pracovní list pro žáka k tématu praktické využití solí obsahuje opakovací aktivity k tématu názvosloví solí a významné soli. Dále text, z něhož vychází pojmová mapa k tématu hnojiva a na závěr shrnující obrácenou křížovku.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
249.5 kB
Dokument
Praktické využití solí pl.doc
Hodnocení
31.5 kB
Dokument
Praktické využití solí hodnocení.doc
Pracovní list
193.96 kB
Dokument
Praktické využití solí pl.odt
Hodnocení
17.3 kB
Dokument
Praktické využití solí hodnocení.odt
Obsahuje
2x
Dokument
2x
Dokument

Hodnocení uživatelů

David Mánek
20. 8. 2010, 20:06
Pane Melichar, vítám velmi plodnou diskusi s Vámi. Částečně lze souhlasit, že reforma nadělala určité "seky", ale problematika přemrštěného učiva v ŠVP dané školy je dle mého názoru nejvíce o učitelích, kteří stávající výstupy s RVP neúměrně obohatili o učivo, které nejspíše na ZŠ nepatří, protože jak správně píšete, ŠVP by mělo obsahovat především výstupy, které zvládnou, když ne všichni, tak většina žáků. Na školu jsem jako koordinátor ŠVP zval hned trojici lektorů, kteří se učitelům snažili problematiku ŠVP vysvětlit, efekt u mnoha byl takový, že si začali myslet, že mohou cokoli. Přesvědčit je o opaku a nesmyslnosti neúměrného rozšiřování učiva a s ním souvisejících výstupů je velmi obtížné. Naštěstí jsme za poslední rok určitý posun učinili a spolu s kolegy se domluvili na strategii, která konečně začala respektovat RVP jako rámec a ač to mnohé bolelo, tak došlo dle mého názoru k pozitivnímu posunu v rámci našeho ŠVP. Nechci zabředávat do detailů a mnoha zásadních otázek, které s ŠVP na školách souvisí, ale jsem toho názoru, že respektování rámce (RVP) a koordinovaná kreativita učitelů v tvorbě zajímavých materiálů, které vedou žáky k aktivitě, která musí být kontrolovaná mohou naši školu posunout o něco výše.
Ad 2) Titanité soli existují a vím o nich stejně jako vy, ale také jsem si vědom toho, že uhličitan titanitý nejspíše v praxi neexistuje, i když je otázkou, zda by ho nějaký chemik za ne zcela standartních podmínek nedokázal připravit.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština