Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
V obecné metodice je graficky dobře zpracován postup, jak procházet jednotlivými bloky – úlohami, doporučení, jak je na sebe navazovat.
Úlohy podporují informatické myšlení, některé úlohy jsou gradované.
Je třeba si dát pozor při společném brainstormingu se třídou, jakou úlohu zvolit, protože u některých úloh je měnící se zadání (lze využít jednu úlohu opakovaně s jinými daty – což je výhodné), ne však při společné práci s celou třídou.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence komunikační – vyjadřuje se prostřednictvím zvládnutých výrazových prostředků, které volí podle svých možností vzhledem ke komunikačnímu záměru, partnerovi a situaci – lze využít následující vzdělávací strategii učitele:
- vytvářím příležitosti pro různé formy diskuse, ve kterých mohou žáci bezpečně pokládat otázky a sdílet své myšlenky a pocity na dané téma (párové diskuse, diskusní kroužky atd.);
a žádoucí jsou tyto projevy aktivity žáka:
- sděluje své myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky, ačkoli zvolená forma vyjádření nemusí být vždy výstižná.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k učení – uvědomuje si význam, důležitost a smysl svého učení – lze využít následující vzdělávací strategii učitele:
- vytvářím dynamické a interaktivní učební aktivity, které stimulují zvědavost a aktivní účast žáků;
a žádoucí jsou tyto projevy aktivity žáka:
- přijímá učení skrze činnosti zkušenosti, interakce.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025