Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Materiál dokáže motivovat k práci s daty.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – digitální vývoj a inovace – lze využít následující vzdělávací strategii učitele:
- vést žáky k samostatnému využívání digitálních technologií v konkrétních výukových situacích;
- vést žáky ke sdílení možností, kde a jak využít digitální technologie, k diskusím a společnému hodnocení přínosů a rizik využití digitálních technologií v dané situaci;
- vytvářet podmínky pro realizaci skupinových i individuálních projektů a využití digitálních technologií v nich, poskytovat tím žákům příležitost ke tvůrčímu a inovativnímu využívání digitálních technologií při stanovení záměru projektu, hledání postupů a variant řešení, vyhodnocování výsledků a dopadů projektu;
- vybírat do výuky aktivity, ve kterých mají žáci příležitost seznamovat se s pro ně novými digitálními technologiemi a nalézat pro sebe vhodné strategie, jak se vyrovnat s vývojem technologií a stálou potřebou rozvíjet digitální dovednosti.
Žádoucí jsou tyto projevy aktivity žáka:
- navrhovat různé postupy k řešení vybraných problémů pomocí digitálních technologií;
- reflektovat využití digitálních technologií s cílem identifikovat efektivní a neefektivní postupy při řešení daného problému;
- využívá digitální technologie, aby si usnadnil práci, zefektivnil či zjednodušil pracovní postupy a zkvalitnil výsledky své práce.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025