Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Aktivita začíná společným brainstormingem – žáci sdělují své nápady, jakými způsoby si mohou lidé sdělovat informace. Následně probíhá práce ve dvojicích, a to „unplugged“ – každá dvojice žáků dostane pracovní list s charakteristickými obrázky pro jednu pohádku. Cílem je odhalit, o jakou pohádku se jedná. Dvojice výsledky prezentuje před ostatními.
Učitel žáky vede k vysvětlení významu jednotlivých obrázků v „kódu“. V další části aktivity je postup opačný – každá dvojice zakóduje obrázkem (obrázky) pohádku, kterou si zvolí.
Učitel vhodnými otázkami vede žáky k tomu, aby byly zdůrazněny různé možnosti grafického pojetí informace.
Aktivita rozvíjí Klíčovou kompetenci digitální – informace a jiná digitální data podle potřeby sdílí se svými blízkými a učiteli – žák používá v souvislosti s učením (výukou) doporučené nástroje a služby a učitel podporuje žáky v aktivním zapojování do života školy prostřednictvím digitálních technologií.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence komunikační – vyjadřování – učitel vytváří příležitosti pro různé formy diskuse, ve kterých mohou žáci bezpečně pokládat otázky a sdílet své myšlenky a pocity na dané téma (párové diskuse, diskusní kroužky atd.). Žák sděluje své myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky, ačkoli zvolená forma vyjádření nemusí být vždy výstižná.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025