Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Cílem výukového programu je umožnit žákům aktivně prozkoumat svět dramatického umění a vybraná literární díla světové literatury, a to prostřednictvím postupně osvojovaných metod, technik a postupů dramatické výchovy. Cílovou skupinou jsou žáci 6.–7. ročníků ZŠ a odpovídajících ročníků osmiletého gymnázia. Minimální počet žáků ve skupině pro tento program je 10, maximální 30.
Důležitým cílem této práce je umožnit žákům pochopit klíčové situace vybraných příběhů, motivace a jednání postav, a to prostřednictvím vlastního prožitku a jednání, a najít v těchto příbězích paralelu k životu mladých lidí 21. století.
První, teoretický čtyřhodinový tematický blok Stavba dramatu obsahuje témata Magie divadla, První kroky k divadlu, Stavba dramatu a Hudba jako inspirace. Tento tematický celek má za cíl uvést žáky do světa dramatické výchovy, seznámit je se základními technikami a postupy, které budou používat, a zároveň vytvořit bezpečný prostor pro tento typ práce ve skupině žáků. Další čtyřhodinové tematické bloky zahrnují tato díla:
1. E. Petiška: Daidalos a Ikaros;
2. V. Hulpach: Rytíři kulatého stolu (Artuš a Lancelot);
3. W. Shakespeare: Romeo a Julie.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025