Materiál do výuky

Pouští a pralesem

28. 11. 2019 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Zdeněk Sotolář
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Doplňkový text přiměřeně dlouhý i pro slabší čtenáře. Práce s textem je zaměřena na rozvoj čtenářství a čtenářských dovedností bez literárněvědných pojmů, s materiálem je proto možné pracovat dle potřeby v různých ročnících. Cílem materiálu je, aby se žáci v textu nejen orientovali, ale aby také na základě textu něco sami tvořili.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
141.85 kB
PDF
Priloha.pdf
Pracovní list
132.23 kB
PDF
Pousti-a-pralesem.pdf
Pracovní list
45 kB
Dokument
Pouští-a-pralesem.doc
Pracovní list
37 kB
Dokument
Příloha.doc

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Pracovní list je didakticky promyšlený, podporuje čtenářské dovednosti, porozumění a interpretaci textu s využitím diferencovaných metod práce. Autor vhodně kombinuje řízené čtení, analytickou práci s textem, diskusi, reflexi i tvůrčí činnost, čímž umožňuje aktivní zapojení všech žáků podle jejich individuální úrovně. Textová úprava i struktura úkolů zohledňují potřeby žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, zároveň poskytují prostor pro hlubší interpretaci zdatnějším čtenářům.

Tvůrčí složku reprezentuje aktivita „hra na spisovatele“, která přirozeně propojuje čtení a psaní, vede žáky k vlastnímu tvůrčímu vyjadřování a rozvíjí jejich fantazii, jazykovou tvořivost a cit pro vypravěčské prostředky. Úkoly jsou koncipovány tak, aby podporovaly kritické i tvořivé myšlení, práci s textovými důkazy a formulaci vlastního názoru.

Z metodického hlediska je materiál založen na principech aktivního učení, především na postupu R-U-R (reflexe–uvědomění–realizace), a umožňuje variabilní využití při individuální, skupinové i frontální výuce. Významnou součástí je rovněž mezipředmětové propojení s dějepisem (koloniální Afrika, kulturní střet civilizací), zeměpisem (přírodní prostředí pouště a pralesa) a výchovou k občanství (empatie, solidarita, odpovědnost, etické jednání).

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.