Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál cvičení na trampolíně je zpracován přehledně, srozumitelně a nabízí základní informace a zásobník cvičení na trampolíně. Obsahuje teoretický úvod, bezpečnostní zásady, metodická doporučení i soubor konkrétních cviků. Díky tomu jej lze využít při plánování vyučovacích hodin tělesné výchovy na 1. i 2. stupni ZŠ.
Teoretická část zdůrazňuje zdravotní přínosy jumpingu, jako je posilování hlubokého stabilizačního systému, šetrnost ke kloubům či rozvoj koordinace. Současně upozorňuje na možná rizika a nabízí jednoduché postupy k jejich eliminaci, což zvyšuje bezpečnost práce s dětmi.
Z předložené nabídky cviků může vyučující tělesné výchovy sestavit takovou sestavu, která cíleně naplňuje stanovené vzdělávací cíle vyučovací hodiny. Trampolína může sloužit jako jedno ze stanovišť kruhového tréninku, ale také jako samostatná pomůcka v úvodní, hlavní či závěrečné části hodiny podle záměru učitele. Materiál rovněž umožňuje vhodnou diferenciaci cviků dle individuálních schopností a dovedností žáků, což zvyšuje jeho využitelnost v heterogenních třídních kolektivech.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025