Materiály do výuky základní vzdělávání Posilování – cvičení na trampolíně
Materiál do výuky

Posilování – cvičení na trampolíně

25. 11. 2025
Autor
ZŠ Čkalovova Ostrava
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Metodický materiál „Posilování – cvičení na trampolíně“ je zaměřen na rozvoj kondice, koordinace a rovnováhy s využitím cvičení na trampolíně. Metodika představuje principy a techniku cvičení, metodické zásady pro jeho bezpečné provádění a návrhy na stavbu vyučovací hodiny – od zahřívací části až po protahování. Obsahuje popisy základních skoků, posilovacích a protahovacích cviků doplněné obrazovým materiálem. Lze využít při výuce tělesné výchovy na 1. i 2. stupni ZŠ. Jumping je pro žáky atraktivní pohybová aktivita, podporující všestranný rozvoj, zlepšení fyzické kondice, držení těla a schopnost spolupráce v kolektivním cvičení.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
13.81 MB
Dokument
CVICENI_NA_TRAMPOLINE.docx

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
Dokument
Komentář recenzenta

Materiál cvičení na trampolíně je zpracován přehledně, srozumitelně a nabízí základní informace a zásobník cvičení na trampolíně. Obsahuje teoretický úvod, bezpečnostní zásady, metodická doporučení i soubor konkrétních cviků. Díky tomu jej lze využít při plánování vyučovacích hodin tělesné výchovy na 1. i 2. stupni ZŠ.

Teoretická část zdůrazňuje zdravotní přínosy jumpingu, jako je posilování hlubokého stabilizačního systému, šetrnost ke kloubům či rozvoj koordinace. Současně upozorňuje na možná rizika a nabízí jednoduché postupy k jejich eliminaci, což zvyšuje bezpečnost práce s dětmi.

Z předložené nabídky cviků může vyučující tělesné výchovy sestavit takovou sestavu, která cíleně naplňuje stanovené vzdělávací cíle vyučovací hodiny. Trampolína může sloužit jako jedno ze stanovišť kruhového tréninku, ale také jako samostatná pomůcka v úvodní, hlavní či závěrečné části hodiny podle záměru učitele. Materiál rovněž umožňuje vhodnou diferenciaci cviků dle individuálních schopností a dovedností žáků, což zvyšuje jeho využitelnost v heterogenních třídních kolektivech.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.