Materiály do výuky základní vzdělávání Posilování – cvičení na bosu
Materiál do výuky

Posilování – cvičení na bosu

27. 11. 2025
Autor
ZŠ Čkalovova Ostrava
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Metodická pomůcka pro učitele tělesné výchovy na ZŠ nabízí přehled využití balanční pomůcky BOSU při rozvoji pohybových dovedností, koordinace, rovnováhy a posílení hlubokého stabilizačního systému žáků. Obsahuje soubor praktických cvičení a metodických postupů, které lze jednoduše zařadit do vyučovacích hodin tělesné výchovy – ať už v rámci rozcvičky, kondiční části, nebo kompenzačního cvičení. Důraz je kladen na bezpečnost, přiměřenou obtížnost a motivující formu cvičení vhodnou pro žáky různých věkových kategorií. Součástí materiálu jsou i názorné ukázky základních poloh, balančních a posilovacích cvičení, které usnadňují praktickou realizaci a metodické vedení žáků.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
16.93 MB
Dokument
CVICENI_NA_BOSU.docx

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
Dokument
Komentář recenzenta

Materiál zaměřený na cvičení na BOSU nabízí soubor balančních a posilovacích aktivit, které jsou vhodné pro rozvoj stability, koordinace a celkové tělesné zdatnosti. Popisy jednotlivých cviků jsou přehledné, postupují od jednodušších variant po náročnější a umožňují učiteli bezpečně vést žáky krok za krokem. Důraz na správné držení těla, aktivní střed těla a kontrolované provedení podporuje rozvoj správných pohybových návyků již na 1. stupni ZŠ. Využití těchto cvičení se nabízí především ve starších ročnících 1. stupně ZŠ a na 2. stupni, kde se žáci již dokážou lépe soustředit na rovnováhu a techniku. Učitel zde může snadno volit mezi variantami podle úrovně třídy – od jednoduchého stoje na BOSU až po dynamické cviky či kombinace s míčem. Díky velkému množství cviků umožňuje rovnoměrné zapojení všech žáků a poskytuje dostatek prostoru pro diferenciaci výuky.

Zajišťuje následující očekávané výsledky učení:

Usiluje o zlepšení svých pohybových schopností a dovedností v souladu se svými možnostmi a potřebami – žádoucí aktivita učitele – učitel vytváří bezpečné a podnětné prostředí, ve kterém žáci mohou postupovat podle svých individuálních schopností. Například nabízí několik variant obtížnosti každého cviku (snazší, střední, náročnější), vysvětluje jejich rozdíly a motivuje žáky, aby si vybrali tu, která odpovídá jejich možnostem.

Využívá doporučené a dostupné upravené didaktické a sportovní pomůcky přizpůsobené pro jeho optimální zapojení do pohybových činností – žádoucí aktivita učitele – při tvorbě např. kruhového cvičení nebo překážkové dráhy nechá žáky vymyslet cvičení na jednotlivých stanovištích/překážkách s využitím BOSU.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.